16 април, 2025
ПочетнаКОМПАНИИНајголемата нафтена компанија во светот се обложува на трајната моќ на бензинот

Најголемата нафтена компанија во светот се обложува на трајната моќ на бензинот

Најголемата светска нафтена компанија „Saudi Aramco“ очекува моторите со внатрешно согорување да се држат наоколу „многу, многу долго“ и во исто време гледа бизнис можност во порастот на електричните автомобили.

Државната нафтена компанија, која оствари приход од 500 милијарди долари минатата година, главно од производството и продажбата на сурова нафта, минатиот месец се здоби со 10% од акциите во вредност од 740 милиони евра во „Horse Powertrain“, компанија посветена на производство на мотори базирани на горива.

Пресметката на „Saudi Aramco“ и другите акционери на „Horse“, како што се кинескиот производител на автомобили „Geely“ и францускиот „Renault“ е дека штом индустријата ќе престане да дизајнира и развива свои мотори со внатрешно согорување, ќе почне да ги купува од трети страни.

„Ќе биде неверојатно скапо за светот да оди целосно бесплатно или да живее без мотори со внатрешно согорување. Ако ја погледнете достапноста и многу други фактори, мислам дека тие ќе постојат многу, многу долго време“, коментира Јасер Муфти, извршен потпретседател на „Saudi Aramco“ задолжен за договорот.

Запрашан дали моторите со внатрешно согорување ќе се држат засекогаш, Муфти вели „да“. „Saudi Aramco“ претходно изрази верување дека дури и во 2050-та година, повеќе од половина од сите автомобили сè уште ќе работат на некој вид гориво.

Во 2021-ва година, смртта на моторот со внатрешно согорување изгледаше сигурна откако производителите на автомобили, вклучувајќи ги „Ford“, „General Motors“ и „Mercedes-Benz“ и владите, вклучително и британската, ветија дека ќе ја прекинат продажбата на нови бензински и дизел мотори меѓу 2035-та и 2040-та година.

Но, во време кога растот на продажбата на ЕВ забавува и трговскиот протекционизам е во пораст, иднината на моторот со внатрешно согорување не изгледа толку мрачна.

„Веруваме дека во 2035-та, 2040-та година, па дури и по 2040-та година ќе видиме значителен број автомобили со мотори со внатрешно согорување“, коментира Матијас Џанини, извршен директор на „Horse“.

„Секако, повеќе од половина и до 60% од населението сè уште ќе има некој вид мотор, било да е тоа чист мотор со внатрешно согорување, целосно хибриден или plug-in хибрид“, додава тој.

Оваа перспектива претставува добра можност за консолидирање на производството.

Џанини коментира дека „Horse“ веќе има обезбедено „значителен дел од бизнисот“ и е во преговори со голем број производители на автомобили за да ги снабдуваат со мотори.

„Имаме голем број нови мотори кои доаѓаат на пазарот, на пример, за да го исполниме законодавството“, вели тој, додавајќи дека иако многу автомобилски компании одлучија да престанат да инвестираат или развиваат мотори како одговор на новите стандарди на ЕУ, „ние продолживме понатаму“.

Заедничкото вложување беше формирано пред една година откако „Geely“ и „Renault“ ги создадоа своите единици за мотор и менувач и ги споија во „Horse“. Новата компанија, која е проценета на 7,4 милијарди евра и има 19.000 вработени и 17 фабрики ширум светот, може да произведува 3,2 милиони мотори годишно и сака да прави 5 милиони, што ја става приближно во истата лига како Стелантис, сопственик на Крајслер, Фиат и Ситроен.

„Ако денес сте автомобилска компанија и сте фокусирани 100% на електрични автомобили и одеднаш сфатите дека во еден регион вашите потрошувачи сакаат хибриден автомобил, можете да партнерите со „Horse Powertrain““, вели Џанини.

„Значи, повторно ќе го имате вашиот брендиран автомобил. Сите победуваат. Не треба да правите големи инвестиции, не мора да го менувате вашиот инженерски тим, можете да имате многу побрз автомобил што сè уште излегува од вашите фабрики, вработувајќи луѓе од вашиот регион и нуди повеќе опции за крајниот корисник“, тој вели.

„Horse“ може да произведе 80 отсто од типовите на мотори кои моментално се на пазарот, забележува Џанини.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП