Во последните неколку години, туристичката слика во Македонија се промени драстично, а политичките тензии со соседна Бугарија имаат значително влијание врз туристичкиот сектор.
Туристички работник од Скопје, кој сакаше да остане анонимен, изјави дека „во последните неколку години скоро и да нема бугарски туристи кои доаѓаат во посета на Македонија“.
Ова е значителна промена, бидејќи, според статистиките, бугарските туристи беа меѓу топ 5 националности што најчесто ја посетуваа земјата до 2019 година.
Според извештаите, бугарските туристи традиционално биле привлечени од културното и природното наследство на Македонија, како и од топлото гостопримство на нејзините жители.
Меѓутоа, сегашната политичка клима и дипломатските спорови меѓу двете земји се чини дека имаат негативно влијание врз одлуките на бугарските граѓани да ја посетат Македонија.
Оваа тенденција е особено изразена оваа сезона, кога бројот на бугарски туристи е забележително помал во споредба со претходните години.
Експертите сметаат дека оваа ситуација бара итна реакција од страна на туристичките власти во Македонија, со цел да се обноват мостовите на соработка и да се врати довербата меѓу двете земји.
Тие предлагаат различни стратегии, вклучувајќи и кампањи за подобрување на имиџот на Македонија во Бугарија, како и создавање на поволни пакет-аранжмани кои би ги привлекле бугарските туристи назад во земјата.
Сепак, останува прашањето дали политиката ќе продолжи да игра деструктивна улога во оваа област или ќе се најде начин за надминување на овие предизвици.
За среќа, има и позитивни примери на соработка и иницијативи кои се обидуваат да ги премостат разликите. Некои локални туристички агенции веќе започнаа со програми за културна размена, со цел да се зголеми интересот и разбирањето меѓу народите.
Исто така, постојат и непрофитни организации кои работат на проекти за промоција на регионалниот туризам, кои ја вклучуваат и Бугарија како клучен партнер.
Во крајна линија, туризмот не би требало да биде заложник на политиката.
Тој треба да служи како мост кој ги поврзува луѓето и културите, и како алатка за економски развој и меѓусебно разбирање.
Со надеж дека ситуацијата ќе се подобри, туристичките работници во Македонија остануваат оптимисти и подготвени да ги пречекаат сите посетители со отворени срца и насмевки.
Б.З.М.