29 мај, 2024
ПочетнаАВТОБИЗВраќање на легендата, еве го „Renault 5“ (ФОТО/ВИДЕО)

Враќање на легендата, еве го „Renault 5“ (ФОТО/ВИДЕО)

Најочекуваната премиера на салонот во Женева е несомнено оживеаниот „Renault 5“. Легендарниот хечбек официјално се враќа како електричен автомобил во Европа откако беше прекинат во 1996-та година.

Сериската верзија на моделот беше официјално прикажана две години по премиерата на концептната верзија. Електричното супермини, чие целосно име е „Renault 5 E-Tech Electric“, усвои ретро-футуристички дизајн кој има за цел да му даде на автомобилот модерен изглед, но во исто време да ја одржи врската со неговите предци.

Предните светла и вертикалните задни светла се знак на оригиналниот „Renault 5“, како и разгорените браници. Дизајнерите на „Renault“ ги интегрираа рачките на задните врати во основата на C-столбовите за да создадат илузија на купе стил со три врати сличен на класичниот модел. И додека првите две генерации понудија избор од три или пет врати, новиот модел има само пет врати.

Внатрешноста се однесува и на неговите претходници. Вертикалните шевови на контролната табла потсетуваат на старите модели, како и правоаголните отвори за воздух. Големата рамка за дигиталната табла со инструменти и системот за инфозабава е враќање на блокадата на контролната табла на стариот модел. Дисплејот на возачот е со димензии 7 или 10 инчи во зависност од верзијата, додека екранот на допир е секогаш дијагонала од 10 инчи.

Новиот „Renault 5“ е долг 3,92 метри, широк е 1,77 метри и висок е 1,5 метри, со меѓуоскино растојание од 2,54 метри и товарен капацитет од 326 литри. И покрај малите димензии, хечбекот е поставен на 18-инчни тркала со гуми 195/55 R18. Новиот „EV“ е поголем од „Twingo“, но помал од „Clio“ и е првиот модел што се вози на „AmpR Small“ платформата – порано позната како „CMF-B EV“.

Најлесната верзија е со помалата батерија – 40 kWh, со тежина од 1350 kg. Батериската верзија со 52 kWh има тежина од 1450 kg. Во првиот случај, постојат две опции за моќност – 95 ks и 215 Nm или 120 ks и 225 Nm. Со помоќната батерија, електромоторот има 150 ks и 245 Nm, а забрзувањето од 0 до 100 km/h трае помалку од 8 секунди. Максималната брзина на врвната верзија е 150 km/h.

Основната батерија обезбедува опсег од 300 km во комбинираниот „WLTP“ циклус, додека поголемата има 400 km. Максималната моќност на полнење со наизменична струја (AC) е 11 kW, а со еднонасочна струја (DC) малата батерија поддржува 80 kW, а поголемата 100 kW. Со користење на директна струја, полнењето на двете батерии од 15 до 80% трае половина час. Основниот „Renault 5“ со 95 ks не нуди „DC“ полнење.

Новиот „Renault 5“ има задна независна суспензија со повеќе врски. Електричниот автомобил има двонасочна функција за полнење за напојување на апаратите за домаќинство, топлинска пумпа за брзо загревање на кабината и обновување на енергијата на сопирачките за напојување на батеријата.

Цените на моделот во Европа ќе бидат околу 25.000 евра, а ова е првиот од трите нови компактни електрични автомобили од француската марка. По него ќе следат „Renault 4“ и новото „Twingo“ само за електричен погон. Тие ќе се појават на пазарот во 2025-та и 2026-та година соодветно.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП