28 април, 2024
ПочетнаКОМПАНИИ„Pfizer“ му помогна на светот против Ковид-19, а сега треба да си...

„Pfizer“ му помогна на светот против Ковид-19, а сега треба да си помогне себеси

Не така одамна, „Pfizer“ беше меѓу најпочитуваните компании. За рекордно време, испорача вакцина за заштита од Ковид-19, а потоа и лек за заштита од лоши инфекции. Производите ги зголемија приходите на „Pfizer“ за повеќе од 100 милијарди долари.

Оваа недела, акциите на компанијата паднаа на најниско затворање во повеќе од една деценија. Од година до денес, падовите на компанијата избришаа 140 милијарди долари од нејзината пазарна вредност.

Компанијата завршува некои од своите истражувачки програми и отпушта работници. Тимскиот дух испарува, според сегашните и поранешните вработени, пишува „The Wall Street Journal“, повикувајќи се на внатрешни извори.

Она што го предизвика падот на производителот на лекови е комбинација од погрешни чекори и погрешно толкување на однесувањето на американската јавност, се вели во својата анализа „WSJ“, додавајќи дека „Pfizer“ ја преценила идната побарувачка за своите производи за пандемијата. Откако кризата „Ковид-19“ стивна, продажбата падна побрзо отколку што очекуваше компанијата (но не и аналитичарите од Волстрит). Останатите производи на „Pfizer“, колку и да се ветувачки, не успеваат да ја пополнат празнината.

За да се справи со разочарувачката продажба на своите производи за Ковид-19, компанијата бара да развие нови производи и да стекне други. „Pfizer“ чека девет нови одобренија за лекови и вакцини оваа година и има сериозен цевковод на лекови што може да донесе дополнителен приход.

Купувањето на биотехнолошкиот лек за рак „Seagen“, кој беше затворен во четвртокот, може да генерира нови приходи од 25 милијарди долари до 2030-та година, соопшти компанијата.

Меѓутоа, нејзината ситуација сега е во целосна спротивност со енергичниот спринт на компанијата за време на пандемијата, кога истражувачите, работниците во производството и другите вработени се мобилизираа да ја испорачаат првата вакцина за Ковид-1 во светот, ко-развиена со BioNTech.

Во 2021 година и повторно во 2022 година, годишната продажба на вакцината надмина 36 милијарди долари – повеќе од било кој лек на рецепт што некогаш го направил за една година.

Минатата година, вакцината, како и лекот за Ковид-19, „Paxlovid“, ја зголемија продажбата на „Pfizer“ на над 100 милијарди долари. Вреднувањето на компанијата се зголеми.

Иднината изгледаше светла. „Pfizer“ се стремеше кон долгорочен бизнис со производите за Ковид, уверувајќи го Волстрит неколку години дека очекува трендовите на вакцинација на крајот да ги следат оние на вакцините против грип, така што ќе има годишен и предвидлив извор на продажба.

За 2023-та година, таа постави големи очекувања, велејќи му на Волстрит да очекува 8 милијарди долари од продажбата на „Paxlovid“ и 13,5 милијарди долари од вакцината.

Компанијата соопшти дека ги засновала своите проценки на стапката на инфекција и вакцинација против коронавирус, грип и други респираторни заболувања.

Сепак, нејзините прогнози се повисоки од очекувањата на повеќето аналитичари. Потоа се покажа дека компанијата погрешно проценила каква ќе биде побарувачката штом заканата од Ковид-19 ќе стивне. Многу луѓе кои претходно биле вакцинирани сега веќе не чувствуваат дека е неопходна засилена заштита. Други едноставно се уморни од темата за вакцинација.

Компанијата сега ја проценува продажбата на вакцината на 12,5 милијарди долари во 2023-та година и на „Paxlovid“ на 8 милијарди долари во 2024-та година.

Повеќе од 2.000 работници ширум светот, од вкупно 83.000 во „Pfizer“, добија известувања дека ги загубиле своите работни места. Оние кои заминуваат вклучуваат производствени работници во Мичиген и Ирска, научници за рак во Калифорнија и истражувачи во Њујорк и Англија.

Според документите на компанијата разгледани од „WSJ“, таа го суспендираше финансирањето на програмите за истражување за вакцините против Ковид-19 од втората генерација.

Низ компанијата, работниците се загрижени дека ќе бидат следните, истакнува и „WSJ“. За да ги предвидат отпуштањата, тие ги гледаат календарите на нивните менаџери и очекуваат отпуштања доколку нивниот распоред почне да се полни со 15-минутни состаноци – времето потребно за споделување лоши вести.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП