5 мај, 2024
ПочетнаАВТОБИЗDacia Duster доби посилен дизајн и хибриден погон, нема повеќе дизел мотори...

Dacia Duster доби посилен дизајн и хибриден погон, нема повеќе дизел мотори (ФОТО/ВИДЕО)

„Dacia“ напредува под чадорот на „Renault“, имајќи предвид дека буџетската романска марка има два од најпопуларните автомобили во Европа. До октомври „Sandero“ беше најпродаваниот автомобил на Стариот континент, додека „Duster“ стигна до Топ 15. Сега романската марка ја претставува третата генерација на моделот, која се потпира на силното оружје на неговите претходници.

Стилот на новиот „SUV“ е добро познат бидејќи во далечната 2021-ва година, „Dacia“ го претстави концептот „Bigster“ – поголем модел кој ќе седи над „Duster“ во гамата на брендот. Изгледајќи поцврсто од својот претходник, овој SUV без важничене има дополнителна пластична обвивка на каросеријата и поцврсти лизгачки плочи за да го нагласи неговиот карактер на сите терени. Тој користи мотив „Y“ за светлата и има рачки на задните врати интегрирани во C-столбовите.

Со должина од 4343 mm, новиот „Duster“ е речиси иста должина како и неговиот претходник. Сепак, ова е вистински модел од следната генерација бидејќи користи различни основи со преминување кон пософистицираната CMF-B платформа. Ова помага да се зголеми капацитетот на товарот за 6% – до 472 литри. Исто така, задните патници добиваат повеќе простор за нозете отколку порано. За дополнителна практичност, опционалниот багажник за покрив може да издржи до 80 килограми.

Внатрешноста се потпира на тврда пластика која треба да го издржи тестот на времето. Тие не мора да изгледаат убаво, но намерата на „Dacia“ е да развие издржлива кабина додека не троши многу пари на неа. Сепак, има 7-инчен дигитален табла со инструменти и 10,1-инчен екран на допир кој е малку наклонет кон возачот.

Има и до четири осветлени USB порти, безжично полнење на паметни телефони, звучен систем со шест звучници и поддршка за безжичен „Android Auto“ и „Apple CarPlay“. Конвенционалните копчиња за поставките за климатизацијата се задржани, како и контролите на воланот.

Дизел моторите се исфрлени од гамата на моделите, а времето тестираниот 1,5-литарски dCi на „Renault“ го нема. Наместо тоа, новиот „Duster“ ќе се нуди со единицата TCe 130 – 1,2-литарски турбополнач со три цилиндри. Работи на циклусот Милер и користи благо хибридно поставување и може да се комбинира со погон на предните или со погон на четири тркала. Менувачот е 6-брзински мануелен, а „Dacia“ тврди дека потрошувачката на гориво е намалена за 10% во споредба со неелектрифицираната верзија на истиот мотор.

Моторот ECO-G 100 работи на пропан-бутан (LPG), а оваа верзија може да помине 1.300 km со резервоар за гас од 50 литри и резервоар за ТНГ од 50 литри наполнет до врвот. Првото се наоѓа под задното седиште, додека второто под подот на багажникот, чиј капацитет останува непроменет. Не само што ТНГ е значително поевтин од бензинот, бидејќи „Dacia“ тврди дека емисиите на CO2 се за 10% пониски од еквивалентен бензински мотор.

Најважната нова работа во однос на погонската група е усвојувањето на хибридната поставеност, наследена од караванот Jogger. Комбинира атмосферски 1,6-литарски мотор со два електрични мотори, батерија од 1,2 kWh и автоматски менувач. Еден од електромоторите испорачува 49 ks, додека другиот служи како стартер/генератор. „Duster Hybrid 140“ поддржува регенеративно сопирање и неговиот погон секогаш започнува во електричен режим.

Романскиот производител тврди дека потрошувачката на гориво се намалува во просек за 20% и до 40% во градското возење, под претпоставка дека до 80% од градското возење ќе биде електрично.

Сепак, новиот „Duster“ останува добар и надвор од патот, нудејќи клиренс од 217 mm во верзијата AWD. Моделот има систем за контрола на брзината на спуштање кој автоматски ќе ја прилагоди брзината за да овозможи непречено спуштање. Работи до 30 km/h и може да се активира дури и при возење наназад. Има и пет режими на возење од кои можете да изберете – „Auto“, „Snow“, „Mud/Sand“, „Off-Road“ и „Eco“.

Продажбата на третата генерација на „Duster“ ќе започне следната година. Од лансирањето на оригиналниот модел пред 13 години, „Dacia“ продаде повеќе од 2,2 милиони единици „Duster“, а од 2018-ма година е најпродаваниот SUV за поединци во Европа. Матичната компанија „Renault“ ќе понуди своја верзија на моделот на пазарите каде „Dacia“ не е застапена.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП