Според проценката на американската консултантска компанија Boston Consulting Group, новата гранична такса за јаглерод во Европската унија ќе предизвика поскапување на новите автомобили за речиси 600 евра.
Регулативата на Европската унија за прекуграничниот механизам за прилагодување на цената на јаглеродот (CBAM) ги обврзува увозниците надвор од ЕУ да ѝ плаќаат данок на јаглеродот што го испуштаат за време на производството, како што се челикот и цементот.
Консалтинг групацијата Бостон посочи дека просечниот автомобил со четири врати содржи седум тони јаглерод диоксид (CO2), од кои нешто помалку од половина се однесуваат на челикот и алуминиумот што се користат за производство на автомобили.
Имајќи предвид дека данокот на тон јаглерод во моментов е 82,90 евра, просечната цена на новиот автомобил се очекува да се зголеми за 580,30 евра.
Производителите веќе мораа да го откупат правото да испуштаат јаглерод диоксид (ETS) за да можат да го увезат она што им е потребно за производство.
На крајот на август, Полска објави дека ќе го оспори CBAM пред Европскиот суд на правдата, бидејќи тие тврдат дека воведувањето на CBAM бара едногласна поддршка, а не квалификувано мнозинство во ЕУ.
Полската министерка за клима, Ана Москва, посочи дека CBAM може да резултира со нерамномерно зголемување на трошоците за енергија во целата Унија и дека тоа е спротивно на принципот на енергетска солидарност.