5 мај, 2024
ПочетнаСВЕТСловенија: Посилни проверки на работењето на инфлуенсерите

Словенија: Посилни проверки на работењето на инфлуенсерите

Заедно со Пазарниот инспекторат на Република Словенија, Министерството за економија, туризам и спорт одлучи да посвети поголемо внимание на областа на инфлуенсер маркетингот. Во последниве години, обемот на овие активности е значително зголемен, а непознавањето на регулативите во оваа област многу брзо може да доведе до употреба на погрешни практики.

Според Министерството, за да ги заштитат потрошувачите, влијателните мора да ги почитуваат прописите од областа на бизнисот и рекламирањето преку социјалните мрежи.

„Секој кој во рамките на својот профил на социјалната мрежа врши профитабилни активности, на пример рекламирање производи за плаќање, мора да биде уредно регистриран за својата дејност, односно да има регулиран статус на правно лице или самостоен претприемач“, предупреди главната пазарна инспекторка Андреја Бут.

Доколку инфлуенсер врши платена дејност без регулиран статус, тоа е незаконско работење, кое е забрането и казниво со парична казна, додаде таа.

Таа потсети дека инфлуенсерите кои делуваат како даватели на услуги на информатичкото општество на нивните страници мора да обезбедат едноставен, директен и постојан пристап до информациите за компанијата и седиштето, валидна е-пошта за брза и ефикасна комуникација и личен и даночен број. Истото важи и за инфлуенсерите кои обезбедуваат бесплатни услуги, како што се споделување податоци и рекламни пораки.

Исто така, инфлуенсерите се обврзани со одредбите за рекламирање, кои, меѓу другото, бараат рекламни пораки на јазик лесно разбирлив за потрошувачите во Словенија. Во согласност со прописите, потребно е да се рекламираат специјални понуди како попусти, премии, подароци и слично, како и разни наградни игри или игри на среќа.

Одредбите за склучување договори на далечина мора да ги почитуваат и влијателните субјекти кои склучуваат купопродажни договори со потрошувачите преку нивните профили на социјалните мрежи или веб-страниците, додаде главниот пазарен инспектор.

Бидејќи брзорастечкиот пазар на инфлуенсери носи потенцијални ризици за потрошувачите и создава бројни прекршувања на законот за потрошувачи, новото законодавство се подготвува на ниво на ЕУ. Европската комисија наесен планира и заеднички надзор на земјите-членки во врска со рекламирањето на инфлуенсерите на интернет, во кој ќе учествува и Словенија.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП