Акциите на „Verizon Communications“, „AT&T“ и „T-Mobile US“ паднаа во петокот по веста дека „Amazon.com“ преговара со американските телекоми за да понуди евтина безжична услуга на членовите на својата „Prime“ услуга.
Претходно истиот ден, „Bloomberg“ објави дека „Amazon“ е во преговори за добивање на најниски можни големопродажни цени и може да им понуди безжични планови за 10 долари месечно или помалку на членовите на „Prime“ преку партнерства, вклучително и можно поврзување со „Dish Network“.
„Секогаш истражуваме начини да додадеме повеќе бенефиции за членовите на „Prime“, но во моментов немаме планови да додаваме безжични услуги“, рече портпаролот на „Amazon“ како одговор на истрагата на „Reuters“.
Некои аналитичари веруваат дека налетот на онлајн гигантот во малопродажбата може да предизвика големи пресврти во телекомуникацискиот сектор бидејќи може да понуди поевтини планови во земја со некои од највисоките трошоци за безжичен интернет во светот.
„Компанијата „Amazon“ сигурно може да стави голема тежина зад оваа идеја и да ја намали конкуренцијата. Можеби всушност да видиме пад на цените на мобилните телефони, што би било одлично“, рече Кристофер Али, професор по телекомуникации на Универзитетот Пен Стејт.
Акциите на „Amazon“ пораснаа за повеќе од 2% и беа меѓу најголемите добитници на референтниот индекс S&P 500, додека „Verizon“, „AT&T“ и „T-Mobile“ паднаа помеѓу 3% и 8%.
„AT&T“ одби да коментира, а „Verizon“ и „T-Mobile“ ги негираа разговорите. „Dish“ не одговори на барањата на „Reuters“ за коментар.
Брендон Ниспел од „KeyBanc Capital Markets“ вели дека „Dish Network“, релативно нов влезен во безжичните мрежи, можеби е најверојатниот партнер за „Amazon“.
Тој рече дека договорот ќе му овозможи на „Dish“ пристап до финансирање што може да помогне во изградбата на неговата мрежа, додека другите оператори најверојатно нема да соработуваат со „Amazon“ бидејќи „очигледно не сакаат да го променат статус квото на индустријата“.
Акциите на „Dish“ се спротивставија на секторот кој е во пад, зголемувајќи се за 22%. Нивната цена, исто така, порасна во мај, откако „Wall Street Journal“ објави дека „Dish“ преговара за продажба на своите безжични планови преку „Amazon“.
За „Amazon“, договорот може да привлече повеќе клиенти кон услугата „Prime“ во време кога растот на клучните пазари, вклучително и во САД, кој забавува.
Растот на приходите на компанијата забави на најниско ниво во најмалку 20 години во 2022-ра година, бидејќи бизнисите и потрошувачите ги намалија трошоците во тешка економија.