25 април, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈААстрономите ја открија најголемата космичка експлозија некогаш видена

Астрономите ја открија најголемата космичка експлозија некогаш видена

Астрономите ја открија најголемата космичка експлозија некогаш видена. Експлозијата е 10 пати посветла од која било позната супернова и три пати посветла од најсветлата плима. Позната како AT2021lwx, експлозијата во овој момент трае повеќе од три години, во споредба со повеќето супернови кои видливо светат само неколку месеци.

Според студијата, експлозијата се случила на растојание од речиси осум милијарди светлосни години, кога универзумот бил стар околу шест милијарди години. Повеќето супернови и плимни нарушувања траат само неколку месеци пред да избледат. Многу е невообичаено нешто да биде светло повеќе од две години, пишува Independent.

„Ваквите настани се многу ретки“

Астрономите, предводени од Универзитетот во Саутемптон, веруваат дека експлозијата е резултат на огромен облак од гас, веројатно илјадници пати поголем од нашето Сонце, кој насилно бил прекинат од супермасивна црна дупка. Фрагменти од облакот беа проголтани, испраќајќи ударни бранови низ неговите остатоци, како и во големата правлива „крофна“ што ја опкружува црната дупка.

Истражувачите наведуваат дека ваквите настани се многу ретки и дека никогаш не биле сведоци на нешто од вакви размери. Патем, минатата година астрономите беа сведоци на најсветлата експлозија досега – експлозија на гама-зраци позната како GRB 221009A.

Наоди објавени во списанието

Иако таа експлозија беше посветла од AT2021lwx, таа беше пократка во траење, што значи дека вкупната енергија ослободена од експлозијата на AT2021lwx беше многу поголема. Експлозијата на AT2021lwx првпат беше откриена во 2020 година од страна на минливиот објект Цвики во Калифорнија, а потоа снимена од Астероидот со копнено влијание Last Alert System (ATLAS) со седиште на Хаваи.

Сепак, размерите на експлозијата досега не беа познати. Наодите беа објавени во списанието Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

„Случајно наидовме на ова бидејќи беше означено од нашиот алгоритам за пребарување кога баравме тип на супернова. Повеќето супернови и плимни нарушувања траат само неколку месеци пред да исчезнат. Веднаш беше многу необично нешто да биде светло за повеќе од две години“, рече тој. Д-р Филип Вајсман, научен соработник на Универзитетот во Саутемптон, кој го предводеше истражувањето.