5 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАНОВО ОТКРИТИЕ: Астрономите фатија радио сигнал од планета и ѕвезда оддалечени 12...

НОВО ОТКРИТИЕ: Астрономите фатија радио сигнал од планета и ѕвезда оддалечени 12 светлосни години

Астрономите се чекор поблиску до откривање дали постои живот надвор од Земјата, по откривањето на егзопланета способна да емитува „кохерентен“ радио сигнал.

Магнетното поле на планетата е првиот знак дека е погодна за живеење бидејќи го блокира зрачењето.

На Земјата, нашето магнетно поле се протега од стопеното железо во јадрото на планетата во вселената и го штити животот од космичкото зрачење и наелектризираните честички ослободени од Сонцето.

Јупитер, Сатурн, Уран и Нептун исто така имаат магнетни полиња, но сите тие се многу посилни од оние на Земјата.

Сега, истражувачите од Соединетите Држави веруваат дека откриле вонземска планета која би можела да има свое магнетно поле, што укажува дека може да поддржува вонземски живот.

Во трудот објавен во списанието Nature Astronomy, астрофизичарите открија дека карпестата планета IZ Ceti одбива повторени радио сигнали од ѕвездата околу која орбитира.

Истражувачите Себастијан Пинеда и Џеки Виладсен ги детектирале сигналите со помош на радио телескоп.

„Го видовме првичниот рафал и изгледаше прекрасно“, рече Пинеда, додавајќи:

„Кога го видовме повторно, беше многу индикативно дека, можеби, навистина имаме нешто овде.

По понатамошно истражување, двајцата теоретизираа дека планетата, која е оддалечена околу 12 светлосни години, има поле слично на Земјата, кое во интеракција со нејзината ѕвезда генерира сигнал.

Меѓутоа, поради нејзината невидливост, се покажа дека е тешко да се одреди дали далечната планета навистина има свое магнетно поле.

„Она што го правиме е да бараме начин да ги видиме“, рече професорот Виладсен.

„Ако некоја планета има магнетно поле и помине низ доволно ѕвездена материја, тоа ќе предизвика ѕвездата да емитува светли радио бранови.

Џо Песке, програмски директор на Националната радио астрономска опсерваторија, рече дека откритието ќе игра клучна улога во одредувањето како функционираат магнетните полиња на другите планети.

„Потрагата по потенцијално населиви или живи светови во другите сончеви системи делумно зависи од тоа дали ќе можеме да одредиме дали карпестите егзопланети слични на Земјата навистина имаат магнетни полиња“, рече тој во изјавата.

„Ова истражување не само што покажува дека оваа конкретна карпеста егзопланета веројатно има магнетно поле, туку обезбедува ветувачки метод за наоѓање повеќе“.