1 мај, 2024
ПочетнаКОМПАНИИ„Tui“ се соочува со радикално намалување на капиталот

„Tui“ се соочува со радикално намалување на капиталот

Планот е навистина радикален: во вторник, акционерите на туристичката компанија „Tui“, која е сериозно погодена од пандемијата, ќе се соберат за важен глас. Главна точка на дневниот ред на виртуелното Генерално собрание (AGM) е гласањето за намалување на капиталот во сооднос 10 спрема 1. „Tui“ потоа сака да го зголеми капиталот до 1,8 милијарди евра, пишува германски „Handelsblatt“.

Постојат сите причини да се верува дека акционерите ќе го одобрат планот. Ова не е прв пат компанијата да ги става своите акционери под притисок. И тоа е веќе четврто зголемување на капиталот во рок од неколку години. На овој начин компанијата собра две милијарди евра акционерски капитал.

Со сегашната мерка, раководството околу извршниот директор Себастијан Ебел сака да се ослободи од последиците од пандемијата и да ја исплати преостанатата државна помош. Компанијата во неколку фази од државата добила 4,3 милијарди евра. Дел од помошта е веќе вратена.

Намалувањето на капиталот има значителни импликации за акционерите. Нивниот релативен удел во компанијата останува ист бидејќи на сите акционери им се издава по една акција на секои десет акции. Консолидацијата доведува и до зголемување на пазарната вредност на преостанатите акции.

Но, ако акционерите сакаат да избегнат разводнување на нивниот релативен удел во последователното зголемување на капиталот, тие ќе мора соодветно да купат нови акции. „Tui“ планира таканаречено зголемување на капиталот на правата. Тие им даваат привилегија на постојните акционери прво да ги набават новите акции.

„Овие капитални мерки се за жалење“, се вели во соопштението на германското акционерско здружение „Deutsche Schutzvereinigung für Wertpapierbesitz“ (DSW), „но, за жал, тие веројатно се неопходни за компанијата безбедно да се репозиционира од перспектива на капиталот“.

Право на глас нема главниот акционер Мордашов

На најголемиот акционер, рускиот олигарх Алексеј Мордашов повторно му е забрането да гласа. Неговите акции се замрзнати поради санкциите. Тој не може да учествува во зголемувањето на капиталот, поради што неговото претходно учество од околу 30 отсто значително ќе се намали.

Веројатно има причина зошто акционерите нема да се побунат. Досега државата имаше право да претвори дел од државната помош во акции. Придружниот ризик од разредување на акцијата ќе се избегне доколку сите капитални мерки се спроведат според планираното. Тогаш државата повеќе нема да учествува во „Tui“.

Но, тоа има своја цена. За плаќање на придонесот од „тивкото учество“ и конвертибилната обврзница издадена од државата ќе бидат потребни и до една милијарда евра. Износот вклучува камата и такса за одбивање на државата да конвертира. Дополнително, ќе бидат потребни уште 800 милиони евра за враќање на кредитите од државната банка „KfW“. На компанијата не му треба одобрение од акционерите за планираното зголемување на капиталот; тоа е опфатено со неколку претходни одлуки.

Неодамна, бизнисот на туристичката група повторно оди добро. Во фискалната година која заврши на крајот на септември, компанијата оствари прилагодена добивка пред камати и даноци (Ebit) од 409 милиони евра при приходи од 16,5 милијарди евра. Една финансиска година претходно, „Tui“ сè уште генерира оперативна загуба од 2 милијарди евра.

Не така одамна, менаџерите околу Ебел не се обврзаа на прогноза за следните месеци. Но, од една страна, авансните резервации речиси се вратија на нивоата пред кризата. Од друга страна, клиентите имаат тенденција да трошат повеќе на своите одмори и покрај високата инфлација.

Патувањата стануваат малку подолги, а многумина резервираат и повисоки хотелски категории. Според најновите податоци на менаџментот, просечната продажна цена во тековната зимска сезона е за 28% повисока отколку во споредбениот период лани. Сепак, извршниот директор на „Tui“, Ебел очекува овој тренд донекаде да се нормализира.

Во исто време, „Tui“ сака да допре до нови клиенти, на пример преку поделбата „Tui Musement“, која на своите клиенти им нуди екскурзии и активности. Идејата зад новиот потфат: Луѓето се повеќе ги планираат своите одмори врз основа на она што сакаат да го прават, а не на тоа каде да одат. Ако, на пример, се работи за одмор за нуркање, идеално е клиентот веднаш да се запознае со соодветните понуди од „Tui“ и да го резервира остатокот од патувањето таму. За таа цел, „Tui“ има намера значително да ги прошири дигиталните можности за планирање на одмор.

Непосредно пред годишното собрание на акционери, „Tui“ ќе ги претстави и бројките за првиот квартал. Така, акционерите ќе добијат дополнителни информации за тоа каде се движи туристичкиот гигант.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП