4 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАGoogle се избламира: Новите пребарувачи со вештачка интелигенција можат многу да направат,...

Google се избламира: Новите пребарувачи со вештачка интелигенција можат многу да направат, но со грешки

Речиси четвртина век откако пребарувачот на Google почна да го менува начинот на кој го користиме интернетот, големите технолошки компании се тркаат да ја преуредат таа позната веб-алатка и да ја претворат во порта која води во нова форма на вештачка интелигенција.

Додека чет-ботите за пребарување на вештачка интелигенција објавени оваа недела – Bard на Google, Ernie Bot на Baidu и чет-ботот Bing на Microsoft – се чини дека излегоа од никаде, па дури и некои од нивните креатори се чини дека мислат така, она што ги поттикна да побрзаат на пазарот беше популарноста на ChatGPT, кој беше лансиран кон крајот на минатата година од партнерот на Microsoft OpenAI и кој сега помага да се напојува новата верзија на пребарувачот Bing.

Како прва голема технолошка компанија која излезе со јавно достапен четбот за пребарување, директорите на Microsoft оваа недела изјавија дека напорно работеле на проектот од минатото лето. Но, возбудата околу ChatGPT донесе нова итност.

„Начинот на кој е примен ChatGPT и како функционира, секако беше изненадување“, рече во интервјуто Јусуф Меди, извршен лидер на одделот за потрошувачи на Microsoft. „Толку брзо стана мејнстрим, сите зборуваат за тоа, на секој состанок. Ме изненади.

Милиони луѓе досега го пробаа ChatGPT, користејќи го за пишување глупави текстови и компонирање песни, за составување писма, рецепти и маркетинг рекламни текстови или за помош при пишување училишни задачи. Обучен за широк спектар на онлајн списи, од прирачници за корисници до дигитализирани книги, ChatGPT солидно владее со човечкиот јазик и граматика.

Но, најновите чет-ботови за пребарување на веб го ветуваат она што ChatGPT не го ветува: моментално наоѓање на она што корисникот го бара при пребарувањето на интернет. Прашајте ја новата верзија на Bing за најновите вести или само за што се зборува на Твитер, и таа резимира избор од најдобрите вести или трендови на денот, со фусноти што се поврзуваат со медиуми или други извори на податоци.

Меѓутоа, тие резултати често не се точни, што е проблем за интернет пребарувањата. Набрзина подготвеното јавно откривање на својот четбот Bard од страна на Google оваа недела започна со засрамувачка грешка – првпат наведена од Ројтерс – во врска со вселенскиот телескоп Џејмс Веб на НАСА. Но, Google не е единствениот јазичен модел на вештачка интелигенција кој исфрла невистини.

Асошиетед прес го праша Bing во средата за најголемата работа што се случила во спортот во последните 24 часа, со очекување дека можеби станува збор за тоа што кошаркарската ѕвезда Леброн Џејмс го надмина рекордот во кариерата на Карим Абдул-Џабар. Наместо тоа, пребарувачот самоуверено достави лажен, но детален извештај за претстојниот Супер Боул – неколку дена пред воопшто да се игра.

„Тоа беше возбудлив натпревар помеѓу Филаделфија Иглс и Канзас Сити Чифс, два од најдобрите тимови во НФЛ оваа сезона“, рече Bing. „Орлите, предводени од бекот Џејлен Хертс, го освоија својот втор трофеј Ломбарди во историјата на франшизата, победувајќи ги Чифс, предводени од бекот Патрик Махомес, со 31-28“. И така продолжи, наведувајќи специфични должини на фрлања и голови од поле и трите песни што Ријана ги „изведе“ во „спектакуларното шоу на полувремето“.

Ако Bing не е видовит – вклучете се во недела за да дознаете, тоа сепак беше одраз на проблемот наречен „халуцинации“ со вештачка интелигенција што е вообичаен кај денешните големи модели кои учат јазици за комуникација. Тоа е една од причините зошто компаниите како Google и Meta, не сакаа да ги објават тие модели во јавноста.

Тоа е поентата на Microsoft, кој ги споредува најновите откритија во генеративната вештачка интелигенција – која може да пишува, но и да создава нови слики, видеа, компјутерски код, слајдови и музика – со слична револуција во персоналното пресметување пред неколку децении.

Но, софтверскиот гигант, исто така, има помалку да изгуби во експериментирањето со Bing, кој е само втор по пребарувачот на Google на многу пазари. За разлика од Google, кој се потпира на рекламирање базирано на пребарување за да заработи пари, Bing е само дел од бизнисот на Microsoft.

„Да се ​​биде понов, помал играч во таа категорија ни овозможува да продолжиме да иновираме со огромно темпо“, изјави главниот финансиски директор на Microsoft, Ејми Худ, пред инвестициските аналитичари оваа недела. „Продолжуваме да експериментираме, да учиме со нашите корисници, да го иновираме моделот, да учиме од OpenAI“, рече таа.

Нашироко се мислеше дека Гугл го зголемува нивото со ненадејната најава во понеделникот за претстојниот четбот Bard, проследено со демо во живо на технологијата во неговата канцеларија во Париз во средата, која откри неколку нови детали. Но, се чинеше дека инвеститорите не беа импресионирани од настанот во Париз и дружењето на Bard со НАСА, поради што акциите на матичната компанија на Google, Alphabet Inc., паднаа за 8 отсто.

Но, штом ќе биде широко достапен, неговиот чет-бот за пребарување би можел да има далеку поголем досег од кој било друг поради постоечката огромна база на корисници на Google.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП