„Grab Holdings Ltd.“ очекува побавен раст на приходите од 45% до 55% во 2023-та година, бидејќи интернет гигантот од Југоисточна Азија се приспособува на падот на пазарот и ги забрзува напорите да ги врати долгогодишните загуби и конечно да оствари профит.
Главниот извршен директор Ентони Тан го започна првиот ден на компанијата за инвеститорите обидувајќи се да ги увери акционерите дека „Grab“ е во процес на обнова. Компанијата поддржана од „SoftBank Group Corp.“ очекува да се пробие во втората половина на 2024-та година, без еднократни ефекти.
„Grab“, која долго време се сметаше за една од ѕвездите во подем во Југоисточна Азија, се мачи откако излезе на берза преку спојување со компанија за преземање специјална намена (SPAC) во декември. Акциите паднаа за повеќе од 70% бидејќи компанијата натрупа загуби во ерата по Ковид-19 и берзата се сврте против непрофитабилните технолошки бизниси. „Grab“, кој излезе на берза преку спојување со „SPAC“ на „Altimeter Capital Management“ во договор првично планиран за 40 милијарди долари, сега се проценува на околу 10,8 милијарди долари.
„Гледајќи напред, работиме со полна гас за да го подобриме нашиот правец на профитабилност. „Grab“ се обидува да го постигне ова со одржливо зголемување на нашите приходи“, рече Тан.
„Grab“, чии два најголеми акционери се јапонските „SoftBank“ и „Uber Technologies Inc.“, очекува загубата да се намали на 380 милиони долари на приспособена основа во втората половина на 2022-ра година.
Извршните директори рекоа дека компанијата сега има за цел да се изедначи до втората половина на 2024-та година на приспособена „EBITDA“ основа. Таа прогноза исклучува десетина еднократни ефекти, од губење на вредноста на инвестициите до „трошоци за реструктуирање“.
Во меѓувреме, компанијата рече дека има околу 6 милијарди долари во готовина и ликвидни позиции на располагање, што и дава можност да ги диверзифицира своите услуги на барање и финтех.
Визијата на Тан за создавање на т.н Суперапликацијата за Југоисточна Азија беше агресивна, но генерираше големи загуби. „Grab“ изгуби 3,4 милијарди долари во 2021-ва година и акумулираше загуба од речиси 1 милијарда долари во првите два квартали од оваа година. Приходите оваа година ќе се удвојат на 1,3 милијарди долари, велат од „Grab“.
Компанијата почна да се фокусира на бизнисот за превоз на патници и ефикасно се натпреваруваше со „Uber“. Американската компанија на крајот го продаде на „Grab“ својот бизнис во Југоисточна Азија во замена за удел во својот ривал од Сингапур. „Grab“ потоа започна амбициозна и скапа кампања за проширување во периферни бизниси, вклучително и испорака на храна и финансии. Исто така, во својата апликација додаде сè, од хотелски резервации и здравствени услуги до подароци и забава.
Главниот оперативен директор Алекс Хугејт рече дека „Grab“ сега ќе има подефинирана стратегија, наведувајќи ги нејзините напори да ја направи компанијата „најголемата и најефикасна платформа на барање во Југоисточна Азија која овозможува локална трговија и мобилност“.
„Тоа не е само куп зборови на страницата. Тоа ја дефинира нашата стратегија на пофокусиран начин отколку што претходно го дефиниравме“, рече Хугејт.