3 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАРоверот на НАСА открива изненадувачка геологија на Марс: Дали некогаш имало живот...

Роверот на НАСА открива изненадувачка геологија на Марс: Дали некогаш имало живот на Црвената планета?

Perseverance пристигна на Марс во февруари 2021 година и оттогаш континуирано работи во кратерот Језеро, истражувајќи дали соседот на Земјата некогаш имал услови за живот.

Примероците собрани на површината на Марс од роверот Perseverance ја откриваат геологијата на кратерот за кој научниците се сомневаат дека содржел микробен живот пред милијарди години.

Примероците собрани од возилото со шест тркала, подготвено за транспорт на Земјата за понатамошни студии, покажуваат дека камењата од четири локации во кратерот Језеро, именуван по истоименото место во Босна и Херцеговина, се магматски, т.е. настанати од ладење на стопен материјал.

Карпите покажуваат и промени поради изложеноста на вода, што е уште еден показател дека Марс одамна бил топол и влажен.

Научниците веруваат дека камењата, формирани пред приближно 3,5 милијарди години, би можеле да бидат седиментни, формирани како кал и песок на дното на езерото.

Всушност, не најдовме докази за седиментни карпи каде што роверот го истражувал подот на кратерот, и покрај фактот што знаеме дека кратерот некогаш имал езеро и дека седиментот мора да бил наталожен. Тие седиментни наоѓалишта мора да еродирале, вели геохемичарот од Калтек, Кенет Фарли. Фарли, главен автор на една од четирите студии објавени во списанијата Science and Science Advances кои ја опишуваат геологијата на кратерот.

Роверот собира примероци од карпи, со големина на училишна креда, во мали цевки кои ќе бидат подигнати од друго вселенско летало во 2033 година и вратени на Земјата за понатамошни истражувања.

Кратерот Језеро е широк 45 километри и се наоѓа северно од екваторот на Марс. Се верува дека областа некогаш била богата со вода и делта на реката. Научниците веруваат дека кратерот некогаш бил дом на микробиолошки живот.