Профитот на кинескиот концерн за потрошувачка технологија „Lenovo Group Ltd.“ ги надмина прогнозите на пазарот откако најголемиот светски производител на компјутери ја зголеми предноста во однос на долгогодишниот американски конкурент „HP Inc“.
Нето добивката на кинескиот компјутерски гигант скокна за 58 отсто на 412 милиони долари во првите три месеци од годината, се вели во извештајот на компанијата. Сумата е над просечната проценка на аналитичарите за 354 милиони долари. Приходите од продажба за истиот период изнесуваат 16,7 милијарди долари, во споредба со просечните 17,6 милијарди долари.
Акциите на „Lenovo“ благо поевтинија во Хонг Конг во четвртокот наутро пред објавувањето на резултатите.
Во првиот квартал, „Lenovo“ го задржа првото место на глобалниот пазар на персонални компјутери со пазарен удел од 22,7%. Според истражувачката компанија „IDC“, пазарниот удел на најголемиот конкурент на „HP“ падна под 20% поради проблеми со синџирот на снабдување и логистика.
Производителите на компјутери сега бараат нови извори на раст за да ја заменат побарувачката генерирана од работа од далечина и онлајн учењето додека економиите закрепнуваат од пандемијата. Пекинг им нареди на централните владини агенции и државните претпријатија да ги напуштат компјутерите со странски брендови и да ги заменат со локални во следните две години. Тоа создава побарувачка за најмалку 50 милиони персонални компјутери од локални производители како што е „Lenovo“, објави „Bloomberg News“ претходно овој месец.
„Макро-опкружувањето останува предизвикувачко поради различни фактори, како што се климатските промени, дигиталниот јаз, тековната пандемија и новите геополитички ризици“, се вели во соопштението на „Lenovo“ за своите финансиски резултати.
Компанијата предвидува растечки тешкотии бидејќи строгите мерки за спречување на Ковид-19 во Кина ја намалуваат побарувачката на мало и го попречуваат производството и логистиката. Во Шангај, властите им забранија на 25 милиони луѓе да го напуштат градот на речиси два месеци, поставувајќи метални бариери пред станбените комплекси. Производителот на автомобили „Toyota Motor Corp.“ го прекина своето натамошно производство поради недостиг на делови предизвикан од блокадата на градот, што е знак за континуирани тешкотии во синџирот на снабдување во производството.
Неодамнешните блокади ги намалија нарачките во секторите за потрошувачка електроника и инфраструктура, што може да му наштети на „Lenovo“ повеќе од другите брендови поради поголемата изложеност на продажбата во домот, напишаа во белешка аналитичарите на „JPMorgan“, вклучително и Алберт Хун.