20 април, 2024
ПочетнаАВТОБИЗКолку се реални оценките за безбедноста на „Euro NCAP“? (ВИДЕО)

Колку се реални оценките за безбедноста на „Euro NCAP“? (ВИДЕО)

Европската програма за проценка на нови автомобили „Euro NCAP“ се стреми да спроведе искрени тестови за безбедност на моделите. Организацијата дури и самата ги смени тестовите за несреќи, со тоа што електронскиот систем за безбедност веќе играше значајна улога во нив. Идејата на експертите на „Euro NCAP“ е да се земе предвид важноста на овие технологии и да се вклучи во евалуацијата.

Како што е познато, максималниот безбедносен рејтинг е 5 sвезди, но под новите услови нема начин да се споредат сегашните автомобили и оние од пред 10 или повеќе години. Претходно, дури и буџетските модели добиваа релативно малку 5 sвезди, но сега не се проценува само безбедноста на патниците, туку и работата на електронските системи за безбедност, кои не се поставени на многу модели.

Еве еден пример даден од независниот експерт за безбедност на автомобили Мајк Русефорд. „Euro NCAP“ даде 5 sвезди на „Ford Fiesta“ од 2000-та и 2010-та година, но во 2021-ва година „Dacia Sandero“ беше оценета со две sвезди. Дали ова мора да значи дека 10-годишната „Fiesta“ е побезбедна од новите автомобили“, рече Русефорд.

Тој ги коментираше и останатите автомобили кои беа тестирани од организацијата на почетокот на овој месец. Три од нив беа од групата „VW Group“ – „Volkswagen ID.4“, „Skoda Enyaq“ и „Cupra Formentor“, а четвртиот е „Polestar 2“. Во просек, секој од нив собира нешто повеќе од 80% во клучните тестови – заштита на возрасни патници, заштита на деца и заштита на пешаците и велосипедистите. На овие тестови, „Dacia Sandero“ и „Dacia Logan“ добиваат 60%, но не земаат 4 sвезди, како што е старото правило, туку само две.

„Ако се земат предвид процентите во тестовите за паѓање, тогаш зошто „Euro NCAP“ не постапи логично и не им даде на „VW“, „Skoda“, „Cupra“ и „Polestar“ по четири sвезди, а на двата модели на „Dacia“ по три?“, вели тој.

Како одговор на неговите барања од „Euro NCAP“, тие објаснија дека „работите се малку покомплицирани и затоа проценката може да се зголеми или намали според новите правила“. Затоа, експертот е категоричен дека клиентите сега треба да обрнат внимание не на бројот на sвезди поставени од организацијата, туку да ги погледнат сликите, кои укажуваат на повредите што ги добиле патниците, како и опасни за погодените пешаци, делови од хаубата.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП