Европската програма за проценка на нови автомобили „Euro NCAP“ се стреми да спроведе искрени тестови за безбедност на моделите. Организацијата дури и самата ги смени тестовите за несреќи, со тоа што електронскиот систем за безбедност веќе играше значајна улога во нив. Идејата на експертите на „Euro NCAP“ е да се земе предвид важноста на овие технологии и да се вклучи во евалуацијата.
Како што е познато, максималниот безбедносен рејтинг е 5 sвезди, но под новите услови нема начин да се споредат сегашните автомобили и оние од пред 10 или повеќе години. Претходно, дури и буџетските модели добиваа релативно малку 5 sвезди, но сега не се проценува само безбедноста на патниците, туку и работата на електронските системи за безбедност, кои не се поставени на многу модели.
Еве еден пример даден од независниот експерт за безбедност на автомобили Мајк Русефорд. „Euro NCAP“ даде 5 sвезди на „Ford Fiesta“ од 2000-та и 2010-та година, но во 2021-ва година „Dacia Sandero“ беше оценета со две sвезди. Дали ова мора да значи дека 10-годишната „Fiesta“ е побезбедна од новите автомобили“, рече Русефорд.
Тој ги коментираше и останатите автомобили кои беа тестирани од организацијата на почетокот на овој месец. Три од нив беа од групата „VW Group“ – „Volkswagen ID.4“, „Skoda Enyaq“ и „Cupra Formentor“, а четвртиот е „Polestar 2“. Во просек, секој од нив собира нешто повеќе од 80% во клучните тестови – заштита на возрасни патници, заштита на деца и заштита на пешаците и велосипедистите. На овие тестови, „Dacia Sandero“ и „Dacia Logan“ добиваат 60%, но не земаат 4 sвезди, како што е старото правило, туку само две.
„Ако се земат предвид процентите во тестовите за паѓање, тогаш зошто „Euro NCAP“ не постапи логично и не им даде на „VW“, „Skoda“, „Cupra“ и „Polestar“ по четири sвезди, а на двата модели на „Dacia“ по три?“, вели тој.
Како одговор на неговите барања од „Euro NCAP“, тие објаснија дека „работите се малку покомплицирани и затоа проценката може да се зголеми или намали според новите правила“. Затоа, експертот е категоричен дека клиентите сега треба да обрнат внимание не на бројот на sвезди поставени од организацијата, туку да ги погледнат сликите, кои укажуваат на повредите што ги добиле патниците, како и опасни за погодените пешаци, делови од хаубата.