20 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАТоп 10 највредни брендови на нации во 2020 година(ИНФОГРАФИК)

Топ 10 највредни брендови на нации во 2020 година(ИНФОГРАФИК)

Во денешниот силно меѓусебно поврзан свет, угледот на една земја може да има големо влијание врз нејзиниот целосен економски просперитет.

Всушност, угледот на една земја – нејзиниот бренд – е веројатно еден од нејзините најважни адути. Силен бренд на нацијата има моќ да го поттикне туризмот, да привлече и задржи таленти и потенцијално да донесе странски инвестиции.

Овој график користи податоци од извештајот на Brand Finance’s Nation Brands 2020, кој се обидува да ја измери репутацијата на различни земји низ целиот свет. Ќе се нурнеме во топ 10 брендови на држави и како нивната вредност на брендот се манувала со текот на времето.

Како се квантифицира вредноста на националниот бренд?

Додека извештајот дава целосно објаснување на неговата методологија, еве брзо резиме за тоа како функционира системот на бодување.

Прво, Brand Finance го пресметува Brand Strength Index (BSI) на земјата користејќи три столба:

Стоки и услуги
Отвореност кон туризмот, големината на пазарот и трговски правила

Општество
Квалитет на живот, корупција и културен имиџ

Инвестиции
Зачувување на таленти, употреба на технологија, R&D, оданочување и регулација

Оттаму, резултатот од BSI се користи за пресметување на хипотетичка стапка и се додава на БДП на една земја. Потоа, се проценува дисконтната стапка за да се земе предвид економскиот ризик. Конечно, бројките се скроени за да се обезбеди „Вредноста на брендот“ на една земја.

Топ 10 највредни брендови на нации

Во извештајот за оваа година, Brand Finance го потенцира влијанието кое Ковид-19 го имаше врз вредностите на брендовите на државите во 2020 година, топ 10 државните брендови забележаа пад на вредноста од 14%, во просек.

Еве ги највредните брендови на држави за 2020 година и нивната промена во вредноста од минатата година:

И покрај намалувањето на вредноста од 14,5%, САД успеаа да ја задржат својата највисока позиција со вредност на државниот бренд од 23,7 трилиони долари.

Како и многу други земји, 2020 година беше тешка година за Америка. Од евидентирање на многу случаи на Ковид-19 и смртни случаи до справување со контроверзните претседателски избори, економскиот центар се соочи со огромен меѓународен надзор оваа година.

И покрај сето ова, САД остануваат една од најуспешните и доминантни економии ширум светот – единствениот близок конкурент е Кина, со вредност на државниот бренд од 18,8 трилиони долари.

Со текот на годините: Кинеско стабилно искачување

Додека Кина сè уште е рангирана позади САД според вкупната вредност на брендот, нејзиното процентно намалување од минатата година беше далеку пониско од другите нации на листата. Кина остана релативно стабилна со скромен пад од 4%, околу 10 процентни поени помалку од глобалниот просек.

Стабилноста на Кина оваа година не е ништо ново. Всушност, земјата стабилно го затвора јазот на вредноста на брендот меѓу нив и САД од 2015 година:

Оваа година е најмалиот гап досега, со само 4,9 трилиони долари разлика во вредноста на брендот помеѓу САД и Кина. Ова е значително пониско отколку во претходните години – на пример, во 2015 година САД имале водство од 13,1 трилиони долари пред Кина.

Дали Америка ќе се врати во 2021 година под новата администрација или јазот меѓу неа и Кина ќе се затвори уште повеќе?

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП