За британските супермаркети, Божиќ во 2020-та година нема да биде како никој друг досега, комбинирајќи го предизвикот за невидена побарувачка поради кризата Ковид-19 и ризикот од прекини во снабдувањето на крајот на преодниот рок за „Брегзит“ на 31-ви декември, пишува „Reuters“.
Редици веќе се формираат надвор од супермаркетите во Велика Британија, а купувачите очекуваат ситуацијата да се комплицира уште на Бадник, бидејќи четворицата големи играчи – лидерот на пазарот „Tesco“, „Sainsbury’s“, „Asda“ и „Morrisons“, како и помалите конкуренти се обидуваат да се справат истовремено со поголемата побарувачка и барања за социјално дистанцирање.
Од јануари, купувачите се соочуваат со можност за празни полици доколку се нарушат испораките од Европската унија.
Компанијата за истражување на пазарот „Nielsen“ предвидува дека купувачите во Велика Британија ќе потрошат 2 милијарди фунти повеќе во супермаркетите во кварталот до 26-ти декември отколку во истиот период минатата година, или вкупно 33 милијарди фунти.
Иако предвиденото зголемување на побарувачката не е единствено за Велика Британија – на пример во САД, истражувањето на „IRI“ очекува скок на една петтина во тромесечното трошење за храна и пијалоци – „Брегзит“ додава уште поголеми потешкотии за Велика Британија.
Во Велика Британија, невообичаената побарувачка е поддржана од голем дел од домашното население, како и од затворени кафулиња, пабови и ресторани во многу делови на земјата.
Супермаркетите ќе мора да хранат уште повеќе грла, бидејќи многу од петте милиони Британци кои обично патуваат во странство за Божиќ, ќе останат во Велика Британија, како и поради раното враќање на студентите од странство во семејните домови.
„Sainsbury’s“ објави во четвртокот дека продажбата од почетокот на ноември ги надмина очекувањата.
„Затоа работиме навистина напорно за да се осигураме дека можеме да ги прошириме капацитетите во супермаркетите. Затоа ги покануваме клиентите самостојно да купуваат за да им овозможат на повеќе луѓе пристап до продавницата“, рече Симон Робертс, извршен директор на вториот по големина супермаркет во Велика Британија.
Робертс, како и извршниот директор на „Tesco“, Кен Марфи, се соочува со својот прв Божиќ на челната позиција.
Супермаркетите бараат од клиентите порано да купуваат божиќни производи. Тие исто така лобираат до владата да ги олесни строгите правила за тргување во недела и да дозволи испораки преку ноќ.
За да се обидат да го задржат своето расположение во декемврискиот студ, „Asda“ и „Sainsbury’s“ тестираат виртуелни апликации кои им овозможуваат на клиентите да чекаат на својот ред во своите автомобили. „Morrisons“ и „Asda“ изградија бараки за да ги заштитат купувачите што чекаат на дожд, а „Asda“ исто така обезбедува 25.000 чадори достапни за клиентите.
Во исто време, доставата во домови преку Интернет се зголеми, но не и доволно. Истражувачот на пазарот „Kantar“ проценува дека нарачките преку Интернет сега сочинуваат околу 13% од сите трошоци за храна во Велика Британија, за разлика од 7% пред пандемијата. Но, тоа значи дека повеќе од 85% од пазарот сè уште треба да се сервисираат од физичките продавници.