Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 7,707.16 0.11%    BESK 9,518.00 -4.73%    FERS 56,000.00 0%    GRNT 830.00 0%    KMB 3,080.91 -1.75%    MPT 28,853.20 -0.19%    PPIV 37,500.00 0%    RMDEN13 96.00 0%    RMDEN16 94.50 0%    SBT 2,080.00 2.97%    STBP 600.00 0%    STIL 150.08 -2.55%    TEL 284.57 0.55%    TIKV 153.00 0%    TTK 973.35 2.46%    UNI 1,999.20 -0.04%    VITA 7,562.00 7.08%    

Tip of the week: Имам идеја! И сега што!?

Време: 15:12

Датум: ноември 9, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

Остварувањето на идеите, односно тестирање на некоја идеја, досега никогаш не било полесно. Сигурно повеќето од вас се нашле во ситуација каде што имале генијална идеја, но се плашеле да ја споделат заради стравот од тоа што ќе речат другите, дали ќе им се допадне, како ќе ја прифатат, како ќе ја финансирате итн. Колку од вас се откажале од тие идеи заради тоа што не сте знаеле како ќе бидат прифатени или,пак, ризикот ви изгледал преголем?

Но, постои еден концепт што се нарекува “crowdfunding”, и помага во реализирање на тие идеи. “Crowdfunding” е термин кој произлегува од зборот ‘crowdsourcing’ кој значи користење на моќта на многуте (CROWD – мнозина, SOURCING – извор). Во дигиталната ера, каде што имаме непресушен извор на информации, ги имаме сите информации на дланка за помалку од една секунда, и можеме да стапиме во контакт со секого низ светот во 2 лесни чекора. Ерата на посредниците веќе станува минато.

НО ШТО Е CROWDFUNDING И КАКО ФУНКЦИОНИРА?

“Crowdfunding” е алтернативен начин на финансирање, односно практика за финансирање на проекти каде што голем број луѓе потпомагаат со мали суми, најчесто преку Интернет, за поддршка на некој нов концепт или производ. До неодамна, доколку бевте во потрага по финансиска поддршка за започнување на бизнис или лансирање на нов производ, беше потребно да се обратите кај фондови, банки, бизнис ангели, фамилија и други алтернативни извори. Сите овие посредници бараат од вас да креирате детален бизнис план, финансиски проекции и уште еден тон декументи кои би ви одземале месеци за да ги подготвите. Свесно се обраќате кај многу лимитиран број извори, а и дали ќе успеете е голем прашалник.

Денес, постојат повеќе од 2.000 дигитални платформи кои ви овозможуваат финансиско поддржување во фаза на почетни концепти/идеи. Најпознати платформи од овој тип се Kickstarter и Indiegogo, преку кои само во 2015 година се имаат финансирано проекти во вредност од над 3 милјарди УСД.

ЗОШТО CROWDFUNDING?

Постојат милион и една причина зошто да се вклучите во еден ваков предизвик. Ние ги одбравме главните 6.

  1. Брзо тестирање – веднаш ќе знаете дали има интерес за вашиот производ или не и ќе добиете фидбек, како да го подобрите од идни корисници.
  2. Продажба пред производство – не е потребно да инвестирате еден цел кредит за производство на производ кој можеби нема да успее. На овој начин го продавате производот уште пред да се произведе и знаете точно колкаво количество е потребно.
  3. Анализа на потенцијал и пазар – сите правиме некакво истражување пред да лансираме нов производ, но никогаш не можеме да знаеме со сигурност колкав е потенцијалот пред да излезе производот. На овој начин може да се анализира потенцијалот најдобро.
  4. Корисници на глобално ниво – во дигиталната ера зборот ‘локално’ полека бледее. Преку овие платформи имате можност да го понудите производот на корисници од сите континенти.
  5. Нови можности – отворете ги вратите кон нови можности. Кога се отворате глобално, никогаш не знаете какви сè можности ќе се отворат по пат.
  6. Без посредници – “crowdfunding“ платформите овозможуваат да го претставите вашиот концепт на една огромна публика, односно голем број на потенцијални корисници и целосно да ги скокнете посредниците.

ДАЛИ МОЖАМ ЈАС ДА СЕ ВКЛУЧАМ ВО ЕДЕН ВАКОВ ПРОЕКТ?

ДА! Секој што има интересна идеја, голема амбиција и желба за работа, може сам да се вклучи во “crowdfunding“, да претстави еден свој производ, дури и концепт за него. И ве охрабруваме сите што имате каква било идеја за иновативен производ, да ја разгледате оваа можност.

Но бидете подготвени! Подготовките на една ваква кампања бараат целосно вложување во проектот барем неколку месеци. Пред да се впуштите, консултирајте се, читајте и информирајте се што повеќе, со цел вашиот продукт да биде што поуспешен.

 

Со успех во промените,

Драгана Нешовска  

Ко-основач и менаџер за отворени иновации

СОЛВЕО

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Пасивна продажба

    Tip of the week: Пасивна продажба

    Како моја професионална деформација, многу често знам кога шетам по продавници, ресторани, кафулиња или други услужни места, да го набљудувам и  да го следам продажниот…

  • Tip of the week: Пред да кажеш нешто…

    Tip of the week: Пред да кажеш нешто…

    Пред некој ден налетав на една слика на која пишуваше: Пред да зборуваш, размисли… Дали е вистина?! Дали е од помош?! Дали е инспиративно?! Дали…

  • Tip of the week: Набрзинка

    Tip of the week: Набрзинка

    Ајде… Сега… Веднаш!! Нестрпливи сме! Сакаме да се случуваат работите сега и веднаш. Но, не оди тоа баш така. Да, може нешто да се случи…

  • КОЛУМНА: Среќна Нова 2018 Година – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Среќна Нова 2018 Година – М-р Раде Чоловиќ

    Почитувани читатели на Денар.мк би сакал да ве известам дека завршувам еден циклус од 10-тина колумни. Се надевам дека ви беа интересни или во најмала…

  • Tip of the week: Нова година

    Tip of the week: Нова година

    Пред некоја година,  во еден весник имаше изјави од повеќе луѓе за тоа кои се нашите прогнози околу економските случувања за следната година. Меѓу другите…

  • Tip of the week: 24 часа до успехот

    Tip of the week: 24 часа до успехот

    Феноменот “последен ден” е многу интересен. Нема уште многу време! Дали ќе успеете или не, зависи до каде сте со остварувањето на целите. Еве, на…

  • КОЛУМНА: Отвори го пенџерчето, се задушивме – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Отвори го пенџерчето, се задушивме – М-р Раде Чоловиќ

    Не, не го отворајте пенџерчето, прозорецот, балконската врата, не излегувајте од дома и така нема да дишете штетни ПМ честички. И проблемот е решен. Луѓе…

  • Tip of the week: Пауза!

    Tip of the week: Пауза!

    Не знам каде ми е главата!!! Нели така велиме кога сме преокупирани со активности, обврски (работни, приватни), проекти, кампањи или кога кажуваме дека „немаме време”?!…

  • КОЛУМНА: Предстечајно решение – Санатор

    КОЛУМНА: Предстечајно решение – Санатор

    Во една од претходните колумни кога пишував за кредитниот мораториум, пишував и за така нареченото стручно тело кое треба да биде еден вид предстечаен управник…

  • Tip of the week: Поддршка на проект или акција

    Tip of the week: Поддршка на проект или акција

    Сигурен сум дека поголемиот број од вас знаат, но за тие кои не знаат, од неодамна го лансиравме концептот за интернационализација на Прирачникот „Tip of…