Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ADIN 540.00 -1.82%    ALK 7,350.00 -0.51%    BESK 10,300.00 0%    CEVI 912.00 0%    FERS 57,750.00 -2.94%    GRNT 801.00 -2.95%    KJUBI 1,400.00 -2.78%    KMB 2,700.00 0%    LOTO 600.00 0%    MPT 26,900.00 -0.37%    MTUR 4,224.00 3%    OHB 4,851.54 -0.17%    REPL 54,800.00 0.37%    RMDEN11 96.00 -0.62%    RMDEN13 96.40 1.47%    RMDEN15 95.00 0.05%    STBP 600.00 -0.17%    TETE 1,938.00 4.76%    TNB 13,500.00 -0.01%    TTK 816.00 0.38%    UNI 1,905.00 0%    ZPKO 2,600.00 -2%    

Tip of the week: Имам идеја! И сега што!?

Време: 15:12

Датум: ноември 9, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

Остварувањето на идеите, односно тестирање на некоја идеја, досега никогаш не било полесно. Сигурно повеќето од вас се нашле во ситуација каде што имале генијална идеја, но се плашеле да ја споделат заради стравот од тоа што ќе речат другите, дали ќе им се допадне, како ќе ја прифатат, како ќе ја финансирате итн. Колку од вас се откажале од тие идеи заради тоа што не сте знаеле како ќе бидат прифатени или,пак, ризикот ви изгледал преголем?

Но, постои еден концепт што се нарекува “crowdfunding”, и помага во реализирање на тие идеи. “Crowdfunding” е термин кој произлегува од зборот ‘crowdsourcing’ кој значи користење на моќта на многуте (CROWD – мнозина, SOURCING – извор). Во дигиталната ера, каде што имаме непресушен извор на информации, ги имаме сите информации на дланка за помалку од една секунда, и можеме да стапиме во контакт со секого низ светот во 2 лесни чекора. Ерата на посредниците веќе станува минато.

НО ШТО Е CROWDFUNDING И КАКО ФУНКЦИОНИРА?

“Crowdfunding” е алтернативен начин на финансирање, односно практика за финансирање на проекти каде што голем број луѓе потпомагаат со мали суми, најчесто преку Интернет, за поддршка на некој нов концепт или производ. До неодамна, доколку бевте во потрага по финансиска поддршка за започнување на бизнис или лансирање на нов производ, беше потребно да се обратите кај фондови, банки, бизнис ангели, фамилија и други алтернативни извори. Сите овие посредници бараат од вас да креирате детален бизнис план, финансиски проекции и уште еден тон декументи кои би ви одземале месеци за да ги подготвите. Свесно се обраќате кај многу лимитиран број извори, а и дали ќе успеете е голем прашалник.

Денес, постојат повеќе од 2.000 дигитални платформи кои ви овозможуваат финансиско поддржување во фаза на почетни концепти/идеи. Најпознати платформи од овој тип се Kickstarter и Indiegogo, преку кои само во 2015 година се имаат финансирано проекти во вредност од над 3 милјарди УСД.

ЗОШТО CROWDFUNDING?

Постојат милион и една причина зошто да се вклучите во еден ваков предизвик. Ние ги одбравме главните 6.

  1. Брзо тестирање – веднаш ќе знаете дали има интерес за вашиот производ или не и ќе добиете фидбек, како да го подобрите од идни корисници.
  2. Продажба пред производство – не е потребно да инвестирате еден цел кредит за производство на производ кој можеби нема да успее. На овој начин го продавате производот уште пред да се произведе и знаете точно колкаво количество е потребно.
  3. Анализа на потенцијал и пазар – сите правиме некакво истражување пред да лансираме нов производ, но никогаш не можеме да знаеме со сигурност колкав е потенцијалот пред да излезе производот. На овој начин може да се анализира потенцијалот најдобро.
  4. Корисници на глобално ниво – во дигиталната ера зборот ‘локално’ полека бледее. Преку овие платформи имате можност да го понудите производот на корисници од сите континенти.
  5. Нови можности – отворете ги вратите кон нови можности. Кога се отворате глобално, никогаш не знаете какви сè можности ќе се отворат по пат.
  6. Без посредници – “crowdfunding“ платформите овозможуваат да го претставите вашиот концепт на една огромна публика, односно голем број на потенцијални корисници и целосно да ги скокнете посредниците.

ДАЛИ МОЖАМ ЈАС ДА СЕ ВКЛУЧАМ ВО ЕДЕН ВАКОВ ПРОЕКТ?

ДА! Секој што има интересна идеја, голема амбиција и желба за работа, може сам да се вклучи во “crowdfunding“, да претстави еден свој производ, дури и концепт за него. И ве охрабруваме сите што имате каква било идеја за иновативен производ, да ја разгледате оваа можност.

Но бидете подготвени! Подготовките на една ваква кампања бараат целосно вложување во проектот барем неколку месеци. Пред да се впуштите, консултирајте се, читајте и информирајте се што повеќе, со цел вашиот продукт да биде што поуспешен.

 

Со успех во промените,

Драгана Нешовска  

Ко-основач и менаџер за отворени иновации

СОЛВЕО

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Заглавени со премногу обврски

    Tip of the week: Заглавени со премногу обврски

    Многу обврски! Многу различни задачи! Многу кратко време! Дали се наоѓате понекогаш во ваква ситуација? Доколку одговорите:Постојано: тогаш нешто не е во ред! Или со…

  • КОЛУМНА: Чистотата и душата – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Чистотата и душата – М-р Раде Чоловиќ

    Според насловот можеби можете да претпоставите дека оваа колумна е на тема Општата или јавна чистота. Секоја година имам чувство дека градот ни е повалкан…

  • КОЛУМНА: Служење воен рок – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Служење воен рок – М-р Раде Чоловиќ

    Јас ја имав среќата (или несреќата) да бидам еден од оние кои бевме последна септемвриска класа во Југословенската Народна Армија (ЈНА). Среќа затоа што имам…

  • КОЛУМНА: Кредитен мораториум – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Кредитен мораториум – М-р Раде Чоловиќ

    Мала школа по банкарство. Банка е финансиска институција чија главна дејност е прибирањето депозити од граѓаните и давањето кредити, како и извршувањето на платниот промет во земјата и странство. Значи,…

  • Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Станавме општество во кое очекувањата се високи, но ајде што се високи, туку сакаме работите да ни се случуваат многу брзо. Тоа е најмногу видливо…

  • КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    Јас, како и многу родители (ако не и сите), ги насочував децата од мали кон тоа да тренираат спорт, да учат некој странски јазик,  да…

  • КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

    Македонија главната трговија ја врши по копнен пат, со камионски превоз. Железничкиот транспорт на роба е многу мал. Главно пристаниште за увоз и извоз на…

  • Tip of the week: Површни луѓе

    Tip of the week: Површни луѓе

    Јас не знам човек што сака да збори или дружи со површни луѓе? Но знам многу кои би поминале повеќе време со луѓе со вредности,…

  • КОЛУМНА: Ѕидот на љубовта во Скопје – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Ѕидот на љубовта во Скопје – М-р Раде Чоловиќ

    Во ова наше Скопје човек не може да не биде добро информиран, треба само да се погледнат ѕидовите на зградите. Од таму ќе разберете кој…

  • “Приказни од булеварот” за дигитализацијата: Станавме робови на дигитализирани чувства, на разговор со слики и на кикотења на нереални работи

    “Приказни од булеварот” за дигитализацијата: Станавме робови на дигитализирани чувства, на разговор со слики и на кикотења на нереални работи

    Популарниот фејсбук профил “Приказни од булеварот” излезе со интересна споредба на времето пред дигитализацијата и времето на дигитализацијата и социјалните мрежи: “Забораивме да разговараме ко луѓе.…