Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 7,595.80 0.62%    BESK 11,000.07 -0.92%    KMB 2,800.00 -0.01%    MKSD 232.00 0%    MPT 28,032.26 -0.95%    OHB 5,367.09 -1.52%    REPL 52,500.00 -0.23%    RZLV 45.00 0%    RZUS 129.00 1.57%    SBT 2,180.00 -2.64%    STB 940.91 -0.33%    STBP 680.00 0%    TEL 274.50 0.92%    TNB 13,300.00 -1.48%    TTK 828.00 0.12%    

КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

Време: 09:29

Датум: октомври 9, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

Македонија главната трговија ја врши по копнен пат, со камионски превоз. Железничкиот транспорт на роба е многу мал. Главно пристаниште за увоз и извоз на роба е солунското пристаниште. Не би сакал да се навраќам на времињата кога, поради ембаргото од нашиот јужен сосед, имавме големи проблеми како држава и стопанство, но на жалост, се уште немаме алтернатива за Солунското пристаниште. Бургас односно Бугарија е далеку, Бар е релативно мало пристаниште, а со Драч имаме лоша поврзаност. Пристаништето во Драч е едно од поголемите пристаништа на Јадранското море, помало е од солунското но фактот што во Албанија на големо се градат патишта го прави се поинтересно во регионални рамки. Во 2013 година истото е дадено на концесија на странска комапнија.

Зошто го споменувам пристаништето во Драч? Затоа што сметам дека треба да стане реална алтернатива за стопанството во Република Македонија. Но од друга страна поврзаноста со република Албанија односно реализацијата на коридорот исток запад се одвива споро и оваа можност не може да се реализира. Генерално, патната инфраструктура во Република Македонија ни е на многу ниско ниво. Пред некој ден ја слушнав анегдотата дека во Македонија растојанието се мери со време: “Колку е Битола одалечена од Скопје? Два часа со кола.” Како дебарчанец одамна сум слушнал за патот на Арбор (rruga e arborit) односно за патот од Тирана до Дебар кој ќе ја доближи Тирана до Дебар на 70 километри, а потоа до Драч има уште 40-тина километри. Од македонска страна треба да се прошири и пробие патот од граничен премин Блато – Дебар до Извор (кичевско) кој е исто така околу 40-тина километри и ете сме на коридорот 8.

Зошто во насловот е регионална соработка, затоа што сметам дека е само тоа начинот кој што ќе доведе до просперитет на целиот Балкан. Европската унија пак од друга страна, во претпристапните фондови има пари за развој на земјите кандидати за членство но само треба добри проекти. Ќе се осмелам да промовирам една идеја, а таа е Република Македонија и Република Албанија заеднички, односно  партнерски, дали во форма на компанија во сопственост на двете држави или ќе се најде некој друг модалитет, да се договорат двете држави заедно (со пари од двете држави и европски пари), да го модернизираат и зголемат капацитетот на пристаништето во Драч или можеби ќе изградат ново пристаниште. Ова пристаниште ќе биде во заедничка сопственост на двете држави на период од 99 години со можност на пролонгирање на тој рок на уште 99 години и истото да биде поврзано со коридорот 8 преку Дебар од македонска страна. Односно проектот” Пристаниште” треба да го следи и проектот (со користење на предпристапни фондови) за изградба на автопатишта но и за железничко поврзување меѓу двете земји. Нема економски развој на една држава која е во регион кој е економски и политички нестабилен. Со реализација на вакви и слични бинационални и повеќенационални проекти директно ќе се влијае и на развојот на државите во целина но и на пограничните региони, а тоа ќе доведе и до рамномерен регионален развој и во секоја од земјите поединечно. Истражувајќи за оваа колумна наидов на податок дека околу 2008 година македонската влада размислувала за основање на трговска бродска флота која ќе плови по море до сите дестинации под македонско знаме. За мене тоа е одлична идеја. Како пристаништа каде би била стационирана флотата се разгледувале Драч и Истанбул. Што би значела таа флота за Македонија и македонското стопанство повеќе некој нареден пат. Зошто и како проектот за бродската флота не се реализирал незнам, но и за една таква флота поефтино е ако имаш и свое пристаниште.

М-р Раде Чоловиќ

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Станавме општество во кое очекувањата се високи, но ајде што се високи, туку сакаме работите да ни се случуваат многу брзо. Тоа е најмногу видливо…

  • КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    Јас, како и многу родители (ако не и сите), ги насочував децата од мали кон тоа да тренираат спорт, да учат некој странски јазик,  да…

  • Tip of the week: Површни луѓе

    Tip of the week: Површни луѓе

    Јас не знам човек што сака да збори или дружи со површни луѓе? Но знам многу кои би поминале повеќе време со луѓе со вредности,…

  • КОЛУМНА: Ѕидот на љубовта во Скопје – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Ѕидот на љубовта во Скопје – М-р Раде Чоловиќ

    Во ова наше Скопје човек не може да не биде добро информиран, треба само да се погледнат ѕидовите на зградите. Од таму ќе разберете кој…

  • “Приказни од булеварот” за дигитализацијата: Станавме робови на дигитализирани чувства, на разговор со слики и на кикотења на нереални работи

    “Приказни од булеварот” за дигитализацијата: Станавме робови на дигитализирани чувства, на разговор со слики и на кикотења на нереални работи

    Популарниот фејсбук профил “Приказни од булеварот” излезе со интересна споредба на времето пред дигитализацијата и времето на дигитализацијата и социјалните мрежи: “Забораивме да разговараме ко луѓе.…

  • Tip of the week: Целта ги оправдува средствата!

    Tip of the week: Целта ги оправдува средствата!

    На сите ни е добро позната девизата „целта ги оправдува средствата”. Но, што значи во суштина тоа? Дали значи дека, мене ми е дозволено да…

  • Tip of the week: Каков БРЕНД си ти?!

    Tip of the week: Каков БРЕНД си ти?!

    Ова прашање може да го разгледуваме од 2 аспекта: каков бренд е твојата компанија (производ, услуга) или каков бренд си ти лично!? Бренд и брендирање…

  • Tip of the week: Помош

    Tip of the week: Помош

    Подоцна или порано, во текот на животот, сфаќаме дека да се побара ПОМОШ не е страшна работа. Но, не е проблемот во тоа, туку има…

  • Tip of the week: Затоа што сите така прават!

    Tip of the week: Затоа што сите така прават!

    Зошто поминуваш среде улица, а не на пешачки?! – Затоа што сите така прават! Зошто не ги изми садовите во канцеларија?! – Затоа што сите…

  • Tip of the week: Крај на разговорот

    Tip of the week: Крај на разговорот

    Во секојдневниот живот се соочуваме со разноразни комуникации. Сите тие најчесто би требало да завршат со некаква поента или дефинирање на следни чекори. Но, за…