Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 7,932.13 -0.83%    CKB 600.00 15.38%    GRNT 810.67 -1.14%    KMB 3,397.30 2.23%    LOZP 2,400.00 14.29%    MPT 29,500.00 0%    MTUR 4,200.00 0.02%    OKTA 3,600.00 -2.7%    RMDEN16 94.80 0%    RZIT 20.00 0%    RZLV 50.00 -5.66%    SLAV 3,600.00 -40.98%    TETE 2,236.02 3.04%    ZPKO 2,812.00 -1.22%    

КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

Време: 09:29

Датум: октомври 9, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

Македонија главната трговија ја врши по копнен пат, со камионски превоз. Железничкиот транспорт на роба е многу мал. Главно пристаниште за увоз и извоз на роба е солунското пристаниште. Не би сакал да се навраќам на времињата кога, поради ембаргото од нашиот јужен сосед, имавме големи проблеми како држава и стопанство, но на жалост, се уште немаме алтернатива за Солунското пристаниште. Бургас односно Бугарија е далеку, Бар е релативно мало пристаниште, а со Драч имаме лоша поврзаност. Пристаништето во Драч е едно од поголемите пристаништа на Јадранското море, помало е од солунското но фактот што во Албанија на големо се градат патишта го прави се поинтересно во регионални рамки. Во 2013 година истото е дадено на концесија на странска комапнија.

Зошто го споменувам пристаништето во Драч? Затоа што сметам дека треба да стане реална алтернатива за стопанството во Република Македонија. Но од друга страна поврзаноста со република Албанија односно реализацијата на коридорот исток запад се одвива споро и оваа можност не може да се реализира. Генерално, патната инфраструктура во Република Македонија ни е на многу ниско ниво. Пред некој ден ја слушнав анегдотата дека во Македонија растојанието се мери со време: “Колку е Битола одалечена од Скопје? Два часа со кола.” Како дебарчанец одамна сум слушнал за патот на Арбор (rruga e arborit) односно за патот од Тирана до Дебар кој ќе ја доближи Тирана до Дебар на 70 километри, а потоа до Драч има уште 40-тина километри. Од македонска страна треба да се прошири и пробие патот од граничен премин Блато – Дебар до Извор (кичевско) кој е исто така околу 40-тина километри и ете сме на коридорот 8.

Зошто во насловот е регионална соработка, затоа што сметам дека е само тоа начинот кој што ќе доведе до просперитет на целиот Балкан. Европската унија пак од друга страна, во претпристапните фондови има пари за развој на земјите кандидати за членство но само треба добри проекти. Ќе се осмелам да промовирам една идеја, а таа е Република Македонија и Република Албанија заеднички, односно  партнерски, дали во форма на компанија во сопственост на двете држави или ќе се најде некој друг модалитет, да се договорат двете држави заедно (со пари од двете држави и европски пари), да го модернизираат и зголемат капацитетот на пристаништето во Драч или можеби ќе изградат ново пристаниште. Ова пристаниште ќе биде во заедничка сопственост на двете држави на период од 99 години со можност на пролонгирање на тој рок на уште 99 години и истото да биде поврзано со коридорот 8 преку Дебар од македонска страна. Односно проектот” Пристаниште” треба да го следи и проектот (со користење на предпристапни фондови) за изградба на автопатишта но и за железничко поврзување меѓу двете земји. Нема економски развој на една држава која е во регион кој е економски и политички нестабилен. Со реализација на вакви и слични бинационални и повеќенационални проекти директно ќе се влијае и на развојот на државите во целина но и на пограничните региони, а тоа ќе доведе и до рамномерен регионален развој и во секоја од земјите поединечно. Истражувајќи за оваа колумна наидов на податок дека околу 2008 година македонската влада размислувала за основање на трговска бродска флота која ќе плови по море до сите дестинации под македонско знаме. За мене тоа е одлична идеја. Како пристаништа каде би била стационирана флотата се разгледувале Драч и Истанбул. Што би значела таа флота за Македонија и македонското стопанство повеќе некој нареден пат. Зошто и како проектот за бродската флота не се реализирал незнам, но и за една таква флота поефтино е ако имаш и свое пристаниште.

М-р Раде Чоловиќ

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Преземање на иницијатива

    Tip of the week: Преземање на иницијатива

    Сe помалку и помалку има јунаци кои ќе преземат некаква иницијатива за да се започне некоја работа, а камоли и да се заврши. Цело време…

  • Tip of the week: Кога не иде, не иде…

    Tip of the week: Кога не иде, не иде…

    Повеќе пати сме се нашле во ситуација кога колку и да сакаме некоја работа да испадне како што треба, едноставно не ни успева во намерата.…

  • Tip of the week: Пасивна продажба

    Tip of the week: Пасивна продажба

    Како моја професионална деформација, многу често знам кога шетам по продавници, ресторани, кафулиња или други услужни места, да го набљудувам и  да го следам продажниот…

  • Tip of the week: Пред да кажеш нешто…

    Tip of the week: Пред да кажеш нешто…

    Пред некој ден налетав на една слика на која пишуваше: Пред да зборуваш, размисли… Дали е вистина?! Дали е од помош?! Дали е инспиративно?! Дали…

  • Tip of the week: Набрзинка

    Tip of the week: Набрзинка

    Ајде… Сега… Веднаш!! Нестрпливи сме! Сакаме да се случуваат работите сега и веднаш. Но, не оди тоа баш така. Да, може нешто да се случи…

  • КОЛУМНА: Среќна Нова 2018 Година – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Среќна Нова 2018 Година – М-р Раде Чоловиќ

    Почитувани читатели на Денар.мк би сакал да ве известам дека завршувам еден циклус од 10-тина колумни. Се надевам дека ви беа интересни или во најмала…

  • Tip of the week: Нова година

    Tip of the week: Нова година

    Пред некоја година,  во еден весник имаше изјави од повеќе луѓе за тоа кои се нашите прогнози околу економските случувања за следната година. Меѓу другите…

  • Tip of the week: 24 часа до успехот

    Tip of the week: 24 часа до успехот

    Феноменот “последен ден” е многу интересен. Нема уште многу време! Дали ќе успеете или не, зависи до каде сте со остварувањето на целите. Еве, на…

  • КОЛУМНА: Отвори го пенџерчето, се задушивме – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Отвори го пенџерчето, се задушивме – М-р Раде Чоловиќ

    Не, не го отворајте пенџерчето, прозорецот, балконската врата, не излегувајте од дома и така нема да дишете штетни ПМ честички. И проблемот е решен. Луѓе…

  • Tip of the week: Пауза!

    Tip of the week: Пауза!

    Не знам каде ми е главата!!! Нели така велиме кога сме преокупирани со активности, обврски (работни, приватни), проекти, кампањи или кога кажуваме дека „немаме време”?!…