Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 7,595.80 0.62%    BESK 11,000.07 -0.92%    KMB 2,800.00 -0.01%    MKSD 232.00 0%    MPT 28,032.26 -0.95%    OHB 5,367.09 -1.52%    REPL 52,500.00 -0.23%    RZLV 45.00 0%    RZUS 129.00 1.57%    SBT 2,180.00 -2.64%    STB 940.91 -0.33%    STBP 680.00 0%    TEL 274.50 0.92%    TNB 13,300.00 -1.48%    TTK 828.00 0.12%    

Tip of the week: Пред фактите и боговите молчат!

Време: 12:05

Датум: јули 13, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

Пред фактите и боговите молчат!” Сигурно сте го слушнале ова некаде, а можеби сте го употребиле и во некој разговор или преговори како ваш аргумент. Досега и јас го користев како концепт во разговорите и верував во тоа дека ако фактите се на наша страна, не постои ништо што може да ја побие нашата аргументација. Доколку прочитате и некоја книга за продажба и/или преговарање, секаде ќе видите дека фактите се промовираат како основа на секое преговарање.

Но, пред некој ден гледав едно видео на ФБ (Social Good Now – од Alex Cequea) во кое се објаснуваше, од психолошки аспект (според некои истражувања), дека тоа и не е толку точно.

Фактите значат рационално размислување. И според логика, би требало кога разговараме со некого, ако ни изложи факти/докази ние да го прифатиме тоа и на тој начин полесно да се разбереме. Но, не е баш така. Ние луѓето не сме толку рационални. Нашите одлуки и комуникацијата ја засноваме повеќе на други фактори отколку на факти. Како најголем фактор или бариера што влијае на неприфаќање на фактите е идентификација со групата на која припаѓаме (племенски инстинкт), т.е.  општествена припадност и приврзаноста кон нашето социјално опкружување. Ние повеќе реагираме на социјалните и на племенските парадигми, отколку на интелектуални анализи. Тоа значи дека без оглед на фактите, ако некој систем (група) верува дека нешто не е точно или е точно, припадниците на групата повеќе ќе веруваат на системскиот исказ, отколку на фактите. Докажано е дека е многу побезбедно да се приклониме кон нашето племе и неговата идеологија, отколку да се биде точен со факти.

Исто така, вели дека нашиот мозок константно го штити нашиот поглед на светот и нашиот идентитет. Тоа значи дека ги штити нашите принципи и верувања коишто сме ги вкорениле длабоко во нас. И кога нашиот поглед на светот е ставен на предизвик – тест, тогаш се активира истиот центар во мозокот што не штити од физичка опасност. Затоа, често луѓето реагираат агресивно на некои факти што докажуваат дека не се во право. Затоа е често тешко да се има интелигентна политичка дебата. Дополнително, тука е и “Backfire Effect” (повратен ефект) – одење контра на фактите што се спротивни на нашите верувања и ставови. Со одбивање на фактите, ние сè повеќе веруваме во нашите факти и верувања и ја зголемуваме бариерата кон соговорникот. Тоа значи, ако користиме факти во разговорите, со некој што има игнорантен / одбранбен став, е исто како да фрламе бензин на огнот.

Недостатокот на емпатија, исто така, е голема бариера што ја имаме во разбирањето со другите. Кога ние припаѓаме на некоја група, тогаш истражувањата кажуваат дека ние имаме помалку чувства и сме помалку емпатични кон членовите на другите групи (други раси, националности, пол, возраст, имиџ, политичка партија, спортски клуб…). И секогаш ние ќе бидеме во право, а другите не.

Што може да се направи, велат тие, кога сакате некому да му изложите факти:

  1. Идентификација со соговорникот – Јас и ти сме од иста(ШТО???). Мозокот мора да се осигура дека не сме непријатели. Мора да се идентификуваме дека сме од исто племе/група/страна (родители, фудбалски клуб, иста професија, партија, интереси…).
  2. Признавање на грешка – Доколку вие самите признаете дека можеби вашите факти не се толку корисни, во тој случај ја намалувате бариерата со соговорникот и го модулирате неговото мислење дека понекогаш може да се згреши.

Дополнително јас би додал:

  1. Профилирање – прво да се види во која група припаѓа соговорникот за да знаеме како да се поставиме пред него при изложување на фактите. Дали е рационален тип, емоционален или моторички/инстинктивен.
  2. Backfire Effect” (повратен ефект) – доколку се најдете во ваква ситуација, мене ми користи техниката на длабинска анализа на случајот. Наместо да поминеме во “flight” (бегање) од ситуацијата, се соочувате директно со соговорникот и го анализирате секој детаљ и дел од муабетот со него.

Во секој случај, тешко е ние луѓето да комуницираме и да се разбереме, бидејќи со цел да постигнеме договор ние треба да ја замениме нашата природа. Што теоретски е можно, но практично речиси невозможно.

Со успех во промените,

Петар Лазаров

Член на тимот

МАКЕДОНИЈА-ЕКСПОРТ Консалтинг

www.macedonia-consulting.com

www.macedonia-export.com   

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Станавме општество во кое очекувањата се високи, но ајде што се високи, туку сакаме работите да ни се случуваат многу брзо. Тоа е најмногу видливо…

  • КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    Јас, како и многу родители (ако не и сите), ги насочував децата од мали кон тоа да тренираат спорт, да учат некој странски јазик,  да…

  • КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

    Македонија главната трговија ја врши по копнен пат, со камионски превоз. Железничкиот транспорт на роба е многу мал. Главно пристаниште за увоз и извоз на…

  • Tip of the week: Површни луѓе

    Tip of the week: Површни луѓе

    Јас не знам човек што сака да збори или дружи со површни луѓе? Но знам многу кои би поминале повеќе време со луѓе со вредности,…

  • КОЛУМНА: Ѕидот на љубовта во Скопје – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Ѕидот на љубовта во Скопје – М-р Раде Чоловиќ

    Во ова наше Скопје човек не може да не биде добро информиран, треба само да се погледнат ѕидовите на зградите. Од таму ќе разберете кој…

  • “Приказни од булеварот” за дигитализацијата: Станавме робови на дигитализирани чувства, на разговор со слики и на кикотења на нереални работи

    “Приказни од булеварот” за дигитализацијата: Станавме робови на дигитализирани чувства, на разговор со слики и на кикотења на нереални работи

    Популарниот фејсбук профил “Приказни од булеварот” излезе со интересна споредба на времето пред дигитализацијата и времето на дигитализацијата и социјалните мрежи: “Забораивме да разговараме ко луѓе.…

  • Tip of the week: Целта ги оправдува средствата!

    Tip of the week: Целта ги оправдува средствата!

    На сите ни е добро позната девизата „целта ги оправдува средствата”. Но, што значи во суштина тоа? Дали значи дека, мене ми е дозволено да…

  • Tip of the week: Каков БРЕНД си ти?!

    Tip of the week: Каков БРЕНД си ти?!

    Ова прашање може да го разгледуваме од 2 аспекта: каков бренд е твојата компанија (производ, услуга) или каков бренд си ти лично!? Бренд и брендирање…

  • Tip of the week: Помош

    Tip of the week: Помош

    Подоцна или порано, во текот на животот, сфаќаме дека да се побара ПОМОШ не е страшна работа. Но, не е проблемот во тоа, туку има…

  • Tip of the week: Затоа што сите така прават!

    Tip of the week: Затоа што сите така прават!

    Зошто поминуваш среде улица, а не на пешачки?! – Затоа што сите така прават! Зошто не ги изми садовите во канцеларија?! – Затоа што сите…