Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 7,350.00 1.64%    GRNT 783.48 -3.09%    KJUBI 1,400.00 0%    KMB 2,664.47 -1.21%    MPT 26,344.44 0.14%    MTUR 4,250.00 0.62%    OKTA 2,750.00 8.7%    TEL 271.93 -0.03%    TETE 1,800.00 -7.12%    TNB 13,472.07 -0.21%    TPLF 1,583.40 -1.36%    TRPS 1,500.00 0%    TTK 810.00 0.78%    

Интервју со Миле Бошков, Претседател на Бизнис Конфедерација на Македонија

Време: 12:20

Датум: април 24, 2017

Категорија: ИНТЕРВЈУ

Бизнис Конфедерација на Македонија со нови препораки за бизнис климата во земјата

Денар:Бизнис Конфедерација на Македонија 15 години ја артикулира бизнис климата во земјава, што точно значи тоа и на што најмногу се фокусирате?

Нашето приоритетно делување и главен фокус се однесува на подобрување на целосната социо – економска состојба во земјата. Целта ни е да влијаеме на позитивна промена на социјалните и економските показатели, на нивниот раст секој засебно како и на целокупниот ефект врз состојбите и со самото тоа да придонесеме и да ја направиме Македонија подобро место за живеење.

Денар:На кој начин ја поттикнувате работата на малите и средните компании?

Преку советување, толкување на законите, низ пренесување на добри практики од странство, бидејќи сме вклучени како членови во бројни меѓународни организации за унапредување на управување со бизнис, конкурентност и продуктивност. Со индивидуално советување, лобирање за заедничките, но и поединечните интереси на малите и средните компании, застапување на интересите по сектори пред институциите ја подобруваме нивната позиција и со тоа го поттикнуваме нивниот раст и развој. Ги поврзуваме во мултифункционална мрежа на повеќеслојни деловни релации и со тоа придонесуваме за создавање на поцврста пазарна позиција.

Денар:Каков и колкав е бенефитот што една компанија може да го има од членување во БКМ?

Најголемата корист и придобивка за една компанија, наш член е креирањето деловна политика во нивно име. Попрецизно тоа значи, она што компаниите имаат желба да го постигнат, да го остварат како деловна цел или она што им претставува некаква пречка во нивниот просперитет, ние како одговорност и ризик го преземаме, со цел да ја застапуваме и да ги премостиме тие пречки за нивна корист. Следно што компаниите добиваат од нашата поддршка е вмрежувањето. На овој начин се пренесуваат стандарди, знаење и практики од меѓународните бизнис практики. Не помалку важно е промовирањето пред меѓународната – светска и Европска бизнис асоцијација и директното вклучување во најголемата глобална мрежа на работодавачите, којашто спојува 150 организации на работодавачи, членови на  Меѓународната организација на работодавачи (The International Organisation of Employers- IOE).

Денар:Со какви проблеми се соочуваат бизнисите во Македонија?

Неодамна направивме една кампања низ цела Македонија, со која што опфативме околу 15 градови и во текот на истата имавме средби точно со менаџерите и сопствениците на малите и средните компании. На овие средби, беше зборувано за платформа од предлог политики и стратегии базирани на најпроблематичните точки во работата на деловните субјекти.  Како едни од главните проблеми за време на нашата кампања најмногу се зборуваше за можностите за пристап до финансии, честото менување на законите, присутната корупција и потребата од владеење на правото во насока на овозможување на правна и регулаторна средина и претприемачка култура. Наше издоено мислење генерално за состојбата во бизнисите во Македонија е врзано со претприемачка култура, односно самото знаење да се води бизнис и да се биде усогласен според законите и стандардите во земјата.

Денар:Каква е оценката за бизнис климата во Македонија?

Покрај предизвиците со кои се соочуваме од аспект на политичка нестабилност и тоа не само во последно време, туку генерално, како и недоволната способност за водење бизнис и почитување на кодексот на претприемачка култура, сепак уште многу треба да се работи. Затоа што секогаш може да биде подобра и сите би можеле да ја оцениме како добра и поволна за водење бизнис доколку суштински и објективно учествуваме во креирањето на политиките и стратегии за водење бизнис.

Денар:Покрај политичката нестабилност, што друго влијае врз доброто функционирање на компаниите?

Потребно е да создадеме позитивно и функционално деловно окружување и тоа токму со политиките кои се базираат на основните принципи и потреби за спроведување на добра деловност. Во наведените предлог политики претендираме кон бескомпромисно и строго почитување на правната регулатива и регулаторна средина, создавање на средина каде се почитува моќта на владеење на правото, да се овозможи рамноправен за сите пристап до финансии, да ја заштитиме лојална конкуренција и да се обучиме во духот на претприемачката култура. Доколку ги исполниме сите овие услови ќе создадеме услови за добро функционирање на компаниите.

Денар:Колку БКМ може и придонесува во подобрување на бизнис окружувањето?

Mногу може и тоа и го правиме. Преку застапеноста во разните владини комисии како и односите што ги имаме воспоставено со Владата, синдикатите и други државни органи. Ги артикулираме интересите и секторските проблеми преку секторските здруженија. Ги поврзуваме со национални и меѓународни институции и организации, ние директно и индиректно ја менуваме и подобруваме бизнис климата во државата.

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Интервју со Соња Шмуц, генерален менаџер на Словенечката стопанска и индустриска комора

    Интервју со Соња Шмуц, генерален менаџер на Словенечката стопанска и индустриска комора

    Денар:Ве молиме кажете ни нешто за себе и за почетоците на вашата професионална кариера. Јас сум посветена на бизнисот. Бизнисот е мојата страст, она што…

  • Интервју со Радмила Чобанова Василевска, Директор за контрола на квалитет во Битолска Млекара

    Интервју со Радмила Чобанова Василевска, Директор за контрола на квалитет во Битолска Млекара

    Денар: Поводот за ова интервју е Меѓународниот ден на квалитет, кој секоја година се одбележува во месец ноември. Во оваа насока, што сѐ презема Битолска…

  • Интервју со г. Мурат Јуксел, кантри маркетинг директор на Рамсторе Македонија

    Интервју со г. Мурат Јуксел, кантри маркетинг директор на Рамсторе Македонија

    Секогаш се трудиме да ги надминеме потребите и очекувањата на нашите потрошувачи! Денар: Зошто Рамсторе е прв избор на потрошувачите? За време на нашето дванаесетгодишно…

  • Интервју со Димитар Богов – гувернер на Народната банка на Република Македонија

    Интервју со Димитар Богов – гувернер на Народната банка на Република Македонија

    Денар: Како ја оценувате макроекономската состојба во Македонија? Макроекономската состојба во Македонија во првата половина на 2017-та година во голема мера беше под влијание на политичката…

  • Интервју со Коста Костадиновски, извршен директор на Илирика

    Интервју со Коста Костадиновски, извршен директор на Илирика

    Илирика како врвна финансиска институција нуди високо ниво на инвестициски услуги кои покрај разните предизвици секогаш е доследна во своите стратегии кои резултираат со долгорочни…

  • Интервју со Олга Дервенџи – Менаџер за лизинг на Skopje City Mall

    Интервју со Олга Дервенџи – Менаџер за лизинг на Skopje City Mall

    Денар: Skopje City Mall е нашиот најголем трговски центар, чија работа и функционирање мора постојано да ја следите. Како се справувате со оваа задача, односно…

  • Интервју со Дарко Панчевски – претставник од маркетинг секторот на Skopje City Mall

    Интервју со Дарко Панчевски – претставник од маркетинг секторот на Skopje City Mall

    Денар: Овој месец Skopje City Mall слави 5 години постоење и за овие неколку години успеа да се позиционира како лидер на пазарот. Што е…

  • Интервју со Валентина Николовска – менаџер за комерцијализација на Skopje City Mall

    Интервју со Валентина Николовска – менаџер за комерцијализација на Skopje City Mall

    Задоволните и лојални клиенти се нашиот најголем успех и сатисфакција Skopje City Mall е првиот современ трговски центар во Македонија кој утре слави 5 години…

  • Интервју со Тома Аргир – техничкиот и оперативен директор на Skopje City Mall

    Интервју со Тома Аргир – техничкиот и оперативен директор на Skopje City Mall

    Денар: Сите добро го познаваме Skopje City Mall однадвор, но ретко кој ги знае техничките работи потребни за функционирањето на еден трговски центар. Што всушност…

  • Интервју со г. Филип Поповски, Генерален Секретар на ФФМ

    Интервју со г. Филип Поповски, Генерален Секретар на ФФМ

    Со изградбата на стадионот “Младост” во Струмица добивме нов репрезентативен терен според високите стандарди на УЕФА Денар: Помина скоро еден месец  од организацијата на Скопје…