Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 7,701.16 0.03%    BESK 9,518.00 -4.73%    FERS 56,000.00 0%    GRNT 830.00 0%    MPT 28,853.20 -0.19%    PPIV 37,500.00 0%    RMDEN16 94.50 0%    STBP 600.00 0%    STIL 150.08 -2.55%    TEL 284.66 0.59%    TTK 968.19 1.91%    UNI 1,999.20 -0.04%    

Tip of the week: Краток текст

Време: 13:52

Датум: март 16, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

„Го напишав ова писмо подолго од вообичаено, затоа што немам време

да го напишам пократко”

                                                                                                                           Блаисе Паскал

                                                (филозоф, математичар, писател, иноватор)

 

Можеби звучи чудно од прва рака, меѓутоа доколку се разгледа убаво, е супер точна. Секогаш е потешко да се напише некој пократок текст, е-пошта, порака (нормално тука се мисли кога сакаме да испратиме некоја порака која треба да се објасни убаво), отколку да се раскаже во подолг текст.

Порано се чудев како може другар ми во средно, да добива 3 за пола страница расказ (недовршен) по писмена македонски, а јас со 3 страници, исто така, оценка 3!? Неговото звучеше 17 класи подобро од моето, ама јас си викав, брее па и јас истото го кажувам, само во 3 страници. Меѓутоа, од оваа перспектива разбирам колку е важно, но тешко да се изразиш во неколку зборови, а да кажеш многу. Посебно, во време кога немаме многу време и нерви да читаме долги пораки, а сепак тие треба најефективно да стигнат до нашите купувачи.

Тоа е стандардна процедура во секоја маркетинг и продажна комуникација. Тука мора да се одберат вистинските зборови со кои ќе се пренесе една порака, а тоа да биде примамливо за читателот. Кога се смислуваат слогани на рекламни кампањи, најтешко е да се стави цела една филозофија во неколку зборови, т.е. да се развие слоган. За да се дојде до една реченица – слоган, прво мора да се развие детален концепт што сакаме да искомуницираме, потоа да се развие „клуча промотивна идеја”, па на крајот од неа да се извади слоган. За тоа треба време, работа и многу мислење. Имајте на ум дека исто толку труд е потребно и доколку сакате да напишете некоја важна е-пошта до вашиот клиент.

Основна причина зошто е секогаш потешко да се напише пократок текст е тоа што пишаната комуникација претставува само 7 % од вкупната ефикасност при испраќање на една порака. 93 % отпаѓаат на тонот и говорот на телото. Пишаната комуникација е најдвосмислена. Затоа, треба да сте многу вешти во изборот на зборови и нивно правилно распоредување.

За да знаете да пишувате ефективни кратки пораки, вие мора да работите на развој на следниве области:

  1. Познавање на купувачот: Емпатија! Пред да напишете некоја порака, мора да се ставите во перспектива на примателот на информациите (купувачот). Тоа значи дека не треба да тргнете од ваша перспектива (ЈАС), и тоа како вие сакате да ви ја напишат пораката, туку од гледиште на вашиот соговорник (емоции, мисли, потреби, карактер, итн.).
  2. Избор на зборови: Мислење! Следно треба да ги одберете најважните зборови за личноста на која ѝ се обраќате, и да ги распоредите на начин, со цел најдобро да ја испратите пораката. Во оваа фаза ви е потребно многу мислење и напрегање на мозокот.
  3. Трпение: Време! За да го направите сето ова потребно ви е време. Тоа значи, ако имате некоја важна порака што сакате да ја испратите некому, немојте да брзате. Подобро одложете ја работата, отколку да ја напишете пораката набрзина и да кажете нешто што не сакате.
  4. Тренинг: Читање книги! Одлична вежба е читање книги (од кој било жанр). Но, покрај претрчување низ зборовите, пробајте да го анализирате стилот и начинот на кој се изразуваат авторите. На тој начин работите и на многу други аспекти.
  5. Знаење – Многу е корисно да прочитате некои книги кои се занимаваат со типови, начини и техники на (деловно, креативно) пишување, совети за креирање на рекламни слогани, продажни текстови итн., со цел да ги научите најефективните совети за пишување на краток текст.

Во секој случај, правилото за правилен текст во деловната комуникација е секогаш KISS – Keep it short and simple, да е кратко и јасно.

Со успех во промените,

Петар Лазаров

Член на тимот

МАКЕДОНИЈА-ЕКСПОРТ Консалтинг

www.macedonia-consulting.com

www.macedonia-export.com 

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Пасивна продажба

    Tip of the week: Пасивна продажба

    Како моја професионална деформација, многу често знам кога шетам по продавници, ресторани, кафулиња или други услужни места, да го набљудувам и  да го следам продажниот…

  • Tip of the week: Пред да кажеш нешто…

    Tip of the week: Пред да кажеш нешто…

    Пред некој ден налетав на една слика на која пишуваше: Пред да зборуваш, размисли… Дали е вистина?! Дали е од помош?! Дали е инспиративно?! Дали…

  • Tip of the week: Набрзинка

    Tip of the week: Набрзинка

    Ајде… Сега… Веднаш!! Нестрпливи сме! Сакаме да се случуваат работите сега и веднаш. Но, не оди тоа баш така. Да, може нешто да се случи…

  • КОЛУМНА: Среќна Нова 2018 Година – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Среќна Нова 2018 Година – М-р Раде Чоловиќ

    Почитувани читатели на Денар.мк би сакал да ве известам дека завршувам еден циклус од 10-тина колумни. Се надевам дека ви беа интересни или во најмала…

  • Tip of the week: Нова година

    Tip of the week: Нова година

    Пред некоја година,  во еден весник имаше изјави од повеќе луѓе за тоа кои се нашите прогнози околу економските случувања за следната година. Меѓу другите…

  • Tip of the week: 24 часа до успехот

    Tip of the week: 24 часа до успехот

    Феноменот “последен ден” е многу интересен. Нема уште многу време! Дали ќе успеете или не, зависи до каде сте со остварувањето на целите. Еве, на…

  • КОЛУМНА: Отвори го пенџерчето, се задушивме – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Отвори го пенџерчето, се задушивме – М-р Раде Чоловиќ

    Не, не го отворајте пенџерчето, прозорецот, балконската врата, не излегувајте од дома и така нема да дишете штетни ПМ честички. И проблемот е решен. Луѓе…

  • Tip of the week: Пауза!

    Tip of the week: Пауза!

    Не знам каде ми е главата!!! Нели така велиме кога сме преокупирани со активности, обврски (работни, приватни), проекти, кампањи или кога кажуваме дека „немаме време”?!…

  • КОЛУМНА: Предстечајно решение – Санатор

    КОЛУМНА: Предстечајно решение – Санатор

    Во една од претходните колумни кога пишував за кредитниот мораториум, пишував и за така нареченото стручно тело кое треба да биде еден вид предстечаен управник…

  • Tip of the week: Поддршка на проект или акција

    Tip of the week: Поддршка на проект или акција

    Сигурен сум дека поголемиот број од вас знаат, но за тие кои не знаат, од неодамна го лансиравме концептот за интернационализација на Прирачникот „Tip of…