Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ADIN 534.00 -1.11%    ALK 7,277.39 -0.99%    GRNT 780.00 -0.44%    KMB 2,630.26 -1.28%    LOTO 582.00 -3%    MPT 26,337.50 -0.03%    OHB 4,600.00 -5.18%    RMDEN14 92.20 0%    RMDEN15 94.90 -0.11%    SBT 1,928.00 -2.97%    STB 916.57 -0.33%    TEL 270.00 -0.71%    TNB 13,407.59 -0.48%    TPLF 1,560.00 -1.48%    ZPKO 2,601.00 0%    

Tip of the week: Краток текст

Време: 13:52

Датум: март 16, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

„Го напишав ова писмо подолго од вообичаено, затоа што немам време

да го напишам пократко”

                                                                                                                           Блаисе Паскал

                                                (филозоф, математичар, писател, иноватор)

 

Можеби звучи чудно од прва рака, меѓутоа доколку се разгледа убаво, е супер точна. Секогаш е потешко да се напише некој пократок текст, е-пошта, порака (нормално тука се мисли кога сакаме да испратиме некоја порака која треба да се објасни убаво), отколку да се раскаже во подолг текст.

Порано се чудев како може другар ми во средно, да добива 3 за пола страница расказ (недовршен) по писмена македонски, а јас со 3 страници, исто така, оценка 3!? Неговото звучеше 17 класи подобро од моето, ама јас си викав, брее па и јас истото го кажувам, само во 3 страници. Меѓутоа, од оваа перспектива разбирам колку е важно, но тешко да се изразиш во неколку зборови, а да кажеш многу. Посебно, во време кога немаме многу време и нерви да читаме долги пораки, а сепак тие треба најефективно да стигнат до нашите купувачи.

Тоа е стандардна процедура во секоја маркетинг и продажна комуникација. Тука мора да се одберат вистинските зборови со кои ќе се пренесе една порака, а тоа да биде примамливо за читателот. Кога се смислуваат слогани на рекламни кампањи, најтешко е да се стави цела една филозофија во неколку зборови, т.е. да се развие слоган. За да се дојде до една реченица – слоган, прво мора да се развие детален концепт што сакаме да искомуницираме, потоа да се развие „клуча промотивна идеја”, па на крајот од неа да се извади слоган. За тоа треба време, работа и многу мислење. Имајте на ум дека исто толку труд е потребно и доколку сакате да напишете некоја важна е-пошта до вашиот клиент.

Основна причина зошто е секогаш потешко да се напише пократок текст е тоа што пишаната комуникација претставува само 7 % од вкупната ефикасност при испраќање на една порака. 93 % отпаѓаат на тонот и говорот на телото. Пишаната комуникација е најдвосмислена. Затоа, треба да сте многу вешти во изборот на зборови и нивно правилно распоредување.

За да знаете да пишувате ефективни кратки пораки, вие мора да работите на развој на следниве области:

  1. Познавање на купувачот: Емпатија! Пред да напишете некоја порака, мора да се ставите во перспектива на примателот на информациите (купувачот). Тоа значи дека не треба да тргнете од ваша перспектива (ЈАС), и тоа како вие сакате да ви ја напишат пораката, туку од гледиште на вашиот соговорник (емоции, мисли, потреби, карактер, итн.).
  2. Избор на зборови: Мислење! Следно треба да ги одберете најважните зборови за личноста на која ѝ се обраќате, и да ги распоредите на начин, со цел најдобро да ја испратите пораката. Во оваа фаза ви е потребно многу мислење и напрегање на мозокот.
  3. Трпение: Време! За да го направите сето ова потребно ви е време. Тоа значи, ако имате некоја важна порака што сакате да ја испратите некому, немојте да брзате. Подобро одложете ја работата, отколку да ја напишете пораката набрзина и да кажете нешто што не сакате.
  4. Тренинг: Читање книги! Одлична вежба е читање книги (од кој било жанр). Но, покрај претрчување низ зборовите, пробајте да го анализирате стилот и начинот на кој се изразуваат авторите. На тој начин работите и на многу други аспекти.
  5. Знаење – Многу е корисно да прочитате некои книги кои се занимаваат со типови, начини и техники на (деловно, креативно) пишување, совети за креирање на рекламни слогани, продажни текстови итн., со цел да ги научите најефективните совети за пишување на краток текст.

Во секој случај, правилото за правилен текст во деловната комуникација е секогаш KISS – Keep it short and simple, да е кратко и јасно.

Со успех во промените,

Петар Лазаров

Член на тимот

МАКЕДОНИЈА-ЕКСПОРТ Консалтинг

www.macedonia-consulting.com

www.macedonia-export.com 

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • КОЛУМНА: Пензионерски села – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Пензионерски села – М-р Раде Чоловиќ

    Веќе на двапати, во разговор со двајца различни луѓе, ми кажуваа за инженер, французин, кој што живее повремено во село Јанче. Во ова убаво горнореканско…

  • Tip of the week: Заглавени со премногу обврски

    Tip of the week: Заглавени со премногу обврски

    Многу обврски! Многу различни задачи! Многу кратко време! Дали се наоѓате понекогаш во ваква ситуација? Доколку одговорите:Постојано: тогаш нешто не е во ред! Или со…

  • КОЛУМНА: Чистотата и душата – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Чистотата и душата – М-р Раде Чоловиќ

    Според насловот можеби можете да претпоставите дека оваа колумна е на тема Општата или јавна чистота. Секоја година имам чувство дека градот ни е повалкан…

  • Tip of the week: Имам идеја! И сега што!?

    Tip of the week: Имам идеја! И сега што!?

    Остварувањето на идеите, односно тестирање на некоја идеја, досега никогаш не било полесно. Сигурно повеќето од вас се нашле во ситуација каде што имале генијална…

  • КОЛУМНА: Служење воен рок – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Служење воен рок – М-р Раде Чоловиќ

    Јас ја имав среќата (или несреќата) да бидам еден од оние кои бевме последна септемвриска класа во Југословенската Народна Армија (ЈНА). Среќа затоа што имам…

  • КОЛУМНА: Кредитен мораториум – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Кредитен мораториум – М-р Раде Чоловиќ

    Мала школа по банкарство. Банка е финансиска институција чија главна дејност е прибирањето депозити од граѓаните и давањето кредити, како и извршувањето на платниот промет во земјата и странство. Значи,…

  • Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Tip of the week: Балансирање на очекувањата

    Станавме општество во кое очекувањата се високи, но ајде што се високи, туку сакаме работите да ни се случуваат многу брзо. Тоа е најмногу видливо…

  • КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Децата, родителите и спортот – М-р Раде Чоловиќ

    Јас, како и многу родители (ако не и сите), ги насочував децата од мали кон тоа да тренираат спорт, да учат некој странски јазик,  да…

  • КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

    КОЛУМНА: Регионална соработка – М-р Раде Чоловиќ

    Македонија главната трговија ја врши по копнен пат, со камионски превоз. Железничкиот транспорт на роба е многу мал. Главно пристаниште за увоз и извоз на…

  • Tip of the week: Површни луѓе

    Tip of the week: Површни луѓе

    Јас не знам човек што сака да збори или дружи со површни луѓе? Но знам многу кои би поминале повеќе време со луѓе со вредности,…