Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 6,736.57 5.38%    BESK 11,970.93 5.66%    FERS 49,501.00 -1.33%    GRNT 792.81 3.17%    KMB 2,803.59 3.17%    MKSD 250.00 23.76%    MPT 29,891.18 1.48%    MTUR 4,000.00 0.25%    OHB 6,025.00 9.55%    OKTA 4,200.00 0%    PPIV 39,000.00 1.57%    RZIT 25.00 0%    RZLV 90.00 5.88%    RZUS 182.99 2.75%    SBT 1,822.00 2.94%    STB 889.92 0.02%    STIL 148.29 0.36%    TEL 250.00 0%    TETE 1,448.47 3.46%    TKVS 2,800.00 5.74%    TNB 12,759.93 6.25%    TPLF 1,737.36 -1.23%    TTK 799.80 0.02%    UNI 2,259.88 1.89%    VROS 14,000.00 514.04%    ZILU 158.00 2.6%    

Tip of the week: Краток текст

Време: 13:52

Датум: март 16, 2017

Категорија: КОЛУМНИ

„Го напишав ова писмо подолго од вообичаено, затоа што немам време

да го напишам пократко”

                                                                                                                           Блаисе Паскал

                                                (филозоф, математичар, писател, иноватор)

 

Можеби звучи чудно од прва рака, меѓутоа доколку се разгледа убаво, е супер точна. Секогаш е потешко да се напише некој пократок текст, е-пошта, порака (нормално тука се мисли кога сакаме да испратиме некоја порака која треба да се објасни убаво), отколку да се раскаже во подолг текст.

Порано се чудев како може другар ми во средно, да добива 3 за пола страница расказ (недовршен) по писмена македонски, а јас со 3 страници, исто така, оценка 3!? Неговото звучеше 17 класи подобро од моето, ама јас си викав, брее па и јас истото го кажувам, само во 3 страници. Меѓутоа, од оваа перспектива разбирам колку е важно, но тешко да се изразиш во неколку зборови, а да кажеш многу. Посебно, во време кога немаме многу време и нерви да читаме долги пораки, а сепак тие треба најефективно да стигнат до нашите купувачи.

Тоа е стандардна процедура во секоја маркетинг и продажна комуникација. Тука мора да се одберат вистинските зборови со кои ќе се пренесе една порака, а тоа да биде примамливо за читателот. Кога се смислуваат слогани на рекламни кампањи, најтешко е да се стави цела една филозофија во неколку зборови, т.е. да се развие слоган. За да се дојде до една реченица – слоган, прво мора да се развие детален концепт што сакаме да искомуницираме, потоа да се развие „клуча промотивна идеја”, па на крајот од неа да се извади слоган. За тоа треба време, работа и многу мислење. Имајте на ум дека исто толку труд е потребно и доколку сакате да напишете некоја важна е-пошта до вашиот клиент.

Основна причина зошто е секогаш потешко да се напише пократок текст е тоа што пишаната комуникација претставува само 7 % од вкупната ефикасност при испраќање на една порака. 93 % отпаѓаат на тонот и говорот на телото. Пишаната комуникација е најдвосмислена. Затоа, треба да сте многу вешти во изборот на зборови и нивно правилно распоредување.

За да знаете да пишувате ефективни кратки пораки, вие мора да работите на развој на следниве области:

  1. Познавање на купувачот: Емпатија! Пред да напишете некоја порака, мора да се ставите во перспектива на примателот на информациите (купувачот). Тоа значи дека не треба да тргнете од ваша перспектива (ЈАС), и тоа како вие сакате да ви ја напишат пораката, туку од гледиште на вашиот соговорник (емоции, мисли, потреби, карактер, итн.).
  2. Избор на зборови: Мислење! Следно треба да ги одберете најважните зборови за личноста на која ѝ се обраќате, и да ги распоредите на начин, со цел најдобро да ја испратите пораката. Во оваа фаза ви е потребно многу мислење и напрегање на мозокот.
  3. Трпение: Време! За да го направите сето ова потребно ви е време. Тоа значи, ако имате некоја важна порака што сакате да ја испратите некому, немојте да брзате. Подобро одложете ја работата, отколку да ја напишете пораката набрзина и да кажете нешто што не сакате.
  4. Тренинг: Читање книги! Одлична вежба е читање книги (од кој било жанр). Но, покрај претрчување низ зборовите, пробајте да го анализирате стилот и начинот на кој се изразуваат авторите. На тој начин работите и на многу други аспекти.
  5. Знаење – Многу е корисно да прочитате некои книги кои се занимаваат со типови, начини и техники на (деловно, креативно) пишување, совети за креирање на рекламни слогани, продажни текстови итн., со цел да ги научите најефективните совети за пишување на краток текст.

Во секој случај, правилото за правилен текст во деловната комуникација е секогаш KISS – Keep it short and simple, да е кратко и јасно.

Со успех во промените,

Петар Лазаров

Член на тимот

МАКЕДОНИЈА-ЕКСПОРТ Консалтинг

www.macedonia-consulting.com

www.macedonia-export.com 

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Што ако сте на погрешен пат?

    Tip of the week: Што ако сте на погрешен пат?

    Искрено, не знам како би можеле да ви помогнеме, но можеме да најдеме начин и да укажеме. Сигурно имате околу вас, барем неколку од нив,…

  • Tip of the week: Пред фактите и боговите молчат!

    Tip of the week: Пред фактите и боговите молчат!

    „Пред фактите и боговите молчат!” Сигурно сте го слушнале ова некаде, а можеби сте го употребиле и во некој разговор или преговори како ваш аргумент.…

  • Tip of the week: „Црвот во јаболкото!“

    Tip of the week: „Црвот во јаболкото!“

    Не знам дали ја знаете оваа фраза „црвот во јаболкото“. Црвот ќе расипе едно јаболко, тоа ќе расипе друго и така по ред сите јаболка…

  • Tip of the week: Управување со емоциите

    Tip of the week: Управување со емоциите

    Не треба да се мистифицираат емоциите, туку да се демистифицираат своите реакции! Управувањето со емоциите е предуслов за квалитетен однос на работа, во фамилијата, со…

  • Tip of the week: Страв од успехот на другите

    Tip of the week: Страв од успехот на другите

    Успехот е многу убава работа и секој од нас си го посакува. Но успехот кај другите е интересна појава. Тој предизвикува еден вид страв, страв…

  • Tip of the week: Здраво за готово

    Tip of the week: Здраво за готово

    Цело време не учат дека треба да ги почитуваме другите, да бидеме внимателни и да им помагаме. Но многу пати се случува таа добрина да…

  • Tip of the week: Континуирано подобрување

    Tip of the week: Континуирано подобрување

    Постои една јапонска техника (методологија) што ја користат тамошните компании (но и други светски системи) во нивното организациско работење, со цел развој и континуиран прогрес,…

  • Tip of the week: Која е вашата боја?

    Tip of the week: Која е вашата боја?

    Вчера, во разговор со една драга другарка, помеѓу сите безвременски теми и приказни што ги разговаравме, ми раскажа една ситуација која ја памети од детството,…

  • Tip of the week: Прослави

    Tip of the week: Прослави

    Има многу причини за прослави. Тука се родендени, компаниски прослави, успеси, имендени итн. Прославите се убава работа. Од друга страна, пак, сè помалку прославуваме. Не…

  • Tip of the week: Трема

    Tip of the week: Трема

    Пред некој ден бев на концерт, во изведба на една млада група музичари. Неколку од нив изведоа повеќе кратки дела. Интересно беше да се забележи…