Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 5,840.86 0.69%    GRNT 759.67 0.49%    INEK 600.00 0%    KMB 2,600.00 -0.07%    MPT 28,000.00 0%    OHB 5,100.00 0%    OKTA 2,678.00 3%    STB 896.09 -0.12%    STBP 750.00 0.27%    TNB 10,799.85 0%    TPLF 1,365.00 0%    UNI 1,821.38 1.19%    

Tip of the week: Сериозно сфаќање на работите!

Време: 19:58

Датум: декември 1, 2016

Категорија: КОЛУМНИ

Untitled-1

Каков оксиморон е животот?! Пред неколку неделни совети, пишував за тоа како не треба работите да ги сфаќаме сериозно, а сега пишувам за тоа како треба работите да ги сфаќаме сериозно. Во суштина, веројатно, тоа е и мудроста на живеењето, на работењето. Да знаеш кога треба, а кога не треба да се сфати некоја работа (толку) сериозно.

За краток период ми се случија две многу чудни ситуации со услуга во два скопски „извикани” кафе-ресторани. Во едниот ресторан, девојката прво не знаеше што има на менито, два пати нарачувавме нешто што немаше на менито, но најинтересно беше кога (чисто едукативно) ѝ посочив дека е добро да знае што имаат, таа ми одговори дека нејзината улога е „да ни донесе” што треба. Се почувствува доза на гордост и задоволство дека со одговорот што ни го даде, не е крива во ситуацијата. Во другиот, пак, случај, додека ние се договаравме и не знаевме што сакаме да порачаме, келнерот седеше на страна и тивко се нервираше. А, кога му порачавме некоја комбинација на две јадења, се збуни и не услови „ве молам покажете ми кое е тоа јадење во менито”. Моравме да покажеме во менито со прст со цел тој да ја направи нарачката.

И сето ова, во суштина, е проблем, бидејќи самите келнери, а најмногу нивните газди, не ја сфаќаат сериозно и не даваат доволно внимание на улогата „келнер”. Доколку тие ја сфатеа својата работа посериозно, ќе постапеа поинаку:

  • Едукација – газдата или келнерите мораат да поминат некоја едукација (тренинг) со цел да ги научат основите на нивните бизниси, задолженија. Интересно е дека кај нас, генерално газдите на угостителските дуќани не се обучени или едуцирани за водење на таков бизнис, а згора на тоа ниту сакаат да се едуцираат. А во однос на персоналот, ретко може да се види дека некој инвестира во нивниот развој. Водењето на кафуле или ресторан е на исто ниво како и да водите каква било фирма/компанија. Правилата на игра се исти.
  • Познавање на производот – продавачот во кои било бизнис мора да го познава производот и сите негови предности, користи и недостатоци. Не може да не се знае што има на менито.
  • Одговорности – сигурен сум дека газдата не дал некои напишани работни задачи, но сигурен сум дека не сакал неговиот персонал да биде само носач на производите. Сигурен сум дека келнерите се свесни оти треба да му помогнат на купувачот, дека треба да му посочат доколку е неодлучен, да му го направат позитивно неговото искуство кај нив.
  • Деталност – одење на кафе или во ресторан, не е само кафето или јадењето. Целото искуство коешто ќе го понесе клиентот со себе е она што ќе го натера повторно да дојде. Изглед на локалот, услугата, производите, начинот на сервирање, квалитетот, иновативноста, амбиентот, тоалетот, светлото… сè е тоа дел од искуството.
  • Иницијативност – наместо да стои на страна и да се лути, келнерот може да ја преземе работата во свои раце и да нè води низ процесот, со цел полесно да се одлучиме.
  • Бакшиш – на крај се расправавме дали да им дадеме бакшиш или не. Ако не им дадеме, ќе фрлаат отрови на нас, ако им дадеме, нема да научат дека така не се заслужува бакшиш!

 

Еден мој пријател, долгогодишен успешен угостител вели, „до кога ќе се задоволуваме со боранија во угостителството?! Мора нешто да промениме сите ние самите, за да се очекуваат некакви позитивни резултати”.

Да си ја сфатиме сите посериозно работата, а и да направиме колку можеме, секој од свој аспект, да го подигнеме нивото во угостителството во МК.

 

Со успех во промените,

Петар Лазаров

Член на тимот

МАКЕДОНИЈА-ЕКСПОРТ Консалтинг

www.macedonia-consulting.com

www.macedonia-export.com

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: „Црвот во јаболкото!“

    Tip of the week: „Црвот во јаболкото!“

    Не знам дали ја знаете оваа фраза „црвот во јаболкото“. Црвот ќе расипе едно јаболко, тоа ќе расипе друго и така по ред сите јаболка…

  • Tip of the week: Управување со емоциите

    Tip of the week: Управување со емоциите

    Не треба да се мистифицираат емоциите, туку да се демистифицираат своите реакции! Управувањето со емоциите е предуслов за квалитетен однос на работа, во фамилијата, со…

  • Tip of the week: Страв од успехот на другите

    Tip of the week: Страв од успехот на другите

    Успехот е многу убава работа и секој од нас си го посакува. Но успехот кај другите е интересна појава. Тој предизвикува еден вид страв, страв…

  • Tip of the week: Здраво за готово

    Tip of the week: Здраво за готово

    Цело време не учат дека треба да ги почитуваме другите, да бидеме внимателни и да им помагаме. Но многу пати се случува таа добрина да…

  • Tip of the week: Континуирано подобрување

    Tip of the week: Континуирано подобрување

    Постои една јапонска техника (методологија) што ја користат тамошните компании (но и други светски системи) во нивното организациско работење, со цел развој и континуиран прогрес,…

  • Tip of the week: Која е вашата боја?

    Tip of the week: Која е вашата боја?

    Вчера, во разговор со една драга другарка, помеѓу сите безвременски теми и приказни што ги разговаравме, ми раскажа една ситуација која ја памети од детството,…

  • Tip of the week: Прослави

    Tip of the week: Прослави

    Има многу причини за прослави. Тука се родендени, компаниски прослави, успеси, имендени итн. Прославите се убава работа. Од друга страна, пак, сè помалку прославуваме. Не…

  • Tip of the week: Трема

    Tip of the week: Трема

    Пред некој ден бев на концерт, во изведба на една млада група музичари. Неколку од нив изведоа повеќе кратки дела. Интересно беше да се забележи…

  • Tip of the week: Хаос на маса

    Tip of the week: Хаос на маса

    Велат дека каква ти е работната масата таков ти е карактерот. Ако е така, тогаш ова што ви го пишувам баш и не ми иде…

  • Tip of the week: Краток текст

    Tip of the week: Краток текст

    „Го напишав ова писмо подолго од вообичаено, затоа што немам време да го напишам пократко”                    …