Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 6,805.85 0.15%    BESK 13,000.00 0%    GECK 300.00 -49.58%    GRNT 839.48 -0.78%    KMB 2,850.55 1.88%    MABI 1,000.00 0%    MKSD 300.00 0%    MPOL 277.00 6.54%    MTUR 4,500.00 0%    OHB 6,300.00 3.14%    PKB 14,500.00 0%    RMDEN08 95.20 -2.86%    RZUG 19.00 0%    RZUS 159.27 -0.46%    SBT 2,000.00 -0.18%    SKON 1,400.00 0%    STB 942.42 0.11%    STIL 142.69 1.11%    TEL 284.00 0.77%    TNB 13,017.36 -2.12%    TPLF 1,697.50 -0.15%    TTK 844.04 2.72%    

Tip of the week: Сериозно сфаќање на работите!

Време: 19:58

Датум: декември 1, 2016

Категорија: КОЛУМНИ

Untitled-1

Каков оксиморон е животот?! Пред неколку неделни совети, пишував за тоа како не треба работите да ги сфаќаме сериозно, а сега пишувам за тоа како треба работите да ги сфаќаме сериозно. Во суштина, веројатно, тоа е и мудроста на живеењето, на работењето. Да знаеш кога треба, а кога не треба да се сфати некоја работа (толку) сериозно.

За краток период ми се случија две многу чудни ситуации со услуга во два скопски „извикани” кафе-ресторани. Во едниот ресторан, девојката прво не знаеше што има на менито, два пати нарачувавме нешто што немаше на менито, но најинтересно беше кога (чисто едукативно) ѝ посочив дека е добро да знае што имаат, таа ми одговори дека нејзината улога е „да ни донесе” што треба. Се почувствува доза на гордост и задоволство дека со одговорот што ни го даде, не е крива во ситуацијата. Во другиот, пак, случај, додека ние се договаравме и не знаевме што сакаме да порачаме, келнерот седеше на страна и тивко се нервираше. А, кога му порачавме некоја комбинација на две јадења, се збуни и не услови „ве молам покажете ми кое е тоа јадење во менито”. Моравме да покажеме во менито со прст со цел тој да ја направи нарачката.

И сето ова, во суштина, е проблем, бидејќи самите келнери, а најмногу нивните газди, не ја сфаќаат сериозно и не даваат доволно внимание на улогата „келнер”. Доколку тие ја сфатеа својата работа посериозно, ќе постапеа поинаку:

  • Едукација – газдата или келнерите мораат да поминат некоја едукација (тренинг) со цел да ги научат основите на нивните бизниси, задолженија. Интересно е дека кај нас, генерално газдите на угостителските дуќани не се обучени или едуцирани за водење на таков бизнис, а згора на тоа ниту сакаат да се едуцираат. А во однос на персоналот, ретко може да се види дека некој инвестира во нивниот развој. Водењето на кафуле или ресторан е на исто ниво како и да водите каква било фирма/компанија. Правилата на игра се исти.
  • Познавање на производот – продавачот во кои било бизнис мора да го познава производот и сите негови предности, користи и недостатоци. Не може да не се знае што има на менито.
  • Одговорности – сигурен сум дека газдата не дал некои напишани работни задачи, но сигурен сум дека не сакал неговиот персонал да биде само носач на производите. Сигурен сум дека келнерите се свесни оти треба да му помогнат на купувачот, дека треба да му посочат доколку е неодлучен, да му го направат позитивно неговото искуство кај нив.
  • Деталност – одење на кафе или во ресторан, не е само кафето или јадењето. Целото искуство коешто ќе го понесе клиентот со себе е она што ќе го натера повторно да дојде. Изглед на локалот, услугата, производите, начинот на сервирање, квалитетот, иновативноста, амбиентот, тоалетот, светлото… сè е тоа дел од искуството.
  • Иницијативност – наместо да стои на страна и да се лути, келнерот може да ја преземе работата во свои раце и да нè води низ процесот, со цел полесно да се одлучиме.
  • Бакшиш – на крај се расправавме дали да им дадеме бакшиш или не. Ако не им дадеме, ќе фрлаат отрови на нас, ако им дадеме, нема да научат дека така не се заслужува бакшиш!

 

Еден мој пријател, долгогодишен успешен угостител вели, „до кога ќе се задоволуваме со боранија во угостителството?! Мора нешто да промениме сите ние самите, за да се очекуваат некакви позитивни резултати”.

Да си ја сфатиме сите посериозно работата, а и да направиме колку можеме, секој од свој аспект, да го подигнеме нивото во угостителството во МК.

 

Со успех во промените,

Петар Лазаров

Член на тимот

МАКЕДОНИЈА-ЕКСПОРТ Консалтинг

www.macedonia-consulting.com

www.macedonia-export.com

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Tip of the week: Затоа што сите така прават!

    Tip of the week: Затоа што сите така прават!

    Зошто поминуваш среде улица, а не на пешачки?! – Затоа што сите така прават! Зошто не ги изми садовите во канцеларија?! – Затоа што сите…

  • Tip of the week: Крај на разговорот

    Tip of the week: Крај на разговорот

    Во секојдневниот живот се соочуваме со разноразни комуникации. Сите тие најчесто би требало да завршат со некаква поента или дефинирање на следни чекори. Но, за…

  • Tip of the week: Дали сте амбициозни?

    Tip of the week: Дали сте амбициозни?

    Често слушаме за некој дека е многу амбициозен, на пример, амбициозен вработен, амбициозен менаџер, амбициозен студент… Неодамна добив ваков коментар од еден пријател, а тоа…

  • Tip of the week: Што ако сте на погрешен пат?

    Tip of the week: Што ако сте на погрешен пат?

    Искрено, не знам како би можеле да ви помогнеме, но можеме да најдеме начин и да укажеме. Сигурно имате околу вас, барем неколку од нив,…

  • Tip of the week: Пред фактите и боговите молчат!

    Tip of the week: Пред фактите и боговите молчат!

    „Пред фактите и боговите молчат!” Сигурно сте го слушнале ова некаде, а можеби сте го употребиле и во некој разговор или преговори како ваш аргумент.…

  • Tip of the week: „Црвот во јаболкото!“

    Tip of the week: „Црвот во јаболкото!“

    Не знам дали ја знаете оваа фраза „црвот во јаболкото“. Црвот ќе расипе едно јаболко, тоа ќе расипе друго и така по ред сите јаболка…

  • Tip of the week: Управување со емоциите

    Tip of the week: Управување со емоциите

    Не треба да се мистифицираат емоциите, туку да се демистифицираат своите реакции! Управувањето со емоциите е предуслов за квалитетен однос на работа, во фамилијата, со…

  • Tip of the week: Страв од успехот на другите

    Tip of the week: Страв од успехот на другите

    Успехот е многу убава работа и секој од нас си го посакува. Но успехот кај другите е интересна појава. Тој предизвикува еден вид страв, страв…

  • Tip of the week: Здраво за готово

    Tip of the week: Здраво за готово

    Цело време не учат дека треба да ги почитуваме другите, да бидеме внимателни и да им помагаме. Но многу пати се случува таа добрина да…

  • Tip of the week: Континуирано подобрување

    Tip of the week: Континуирано подобрување

    Постои една јапонска техника (методологија) што ја користат тамошните компании (но и други светски системи) во нивното организациско работење, со цел развој и континуиран прогрес,…